•  
  •  
  •  

Про становлення, розвиток і наближення до європейських стандартів української державної служби йшлося на засіданні круглого столу у Київській міськдержадміністрації

З ініціативи апарату виконавчого органу Київської міської ради та Київського міського центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій відбувся круглий стіл «Державна служба в Україні: становлення, розвиток та наближення до європейських стандартів», присвячений 100-річчю запровадження державної служби в Україні.

У своєму виступі «Реформа державної служби: ключові аспекти та чергові кроки» Голова НАДС Костянтин Ващенко наголосив, що джерелом проведення реформи державного управління та державної служби поруч з кращими практиками урядування демократичних країн є, перш за все, національна адміністративна традиція та власний багатовіковий досвід організації публічної влади і державної служби як її ключового структурного елемента.

Витоки становлення власного інституту державної служби незалежної України беруть початок у добу Української держави часів гетьмана Павла Скоропадського: у 1918 році було прийнято низку законів, які вперше в історії України на законодавчому рівні започаткували державну службу, як окрему, визначену законодавством інституцію для управління державою.

Саме з метою створення професійного державного апарату Україна стала першою з пострадянських країн, яка в 1993 році прийняла Закон «Про державну службу», встановивши таким чином особливий правовий статус осіб, уповноважених на виконання функцій держави – державних службовців.

Голова НАДС також зазначив, що недаремно після Революції Гідності, коли державні інституції виявилися слабкими, волонтери і громадські діячі ініціативу з реформування державної служби взяли на себе. Тому однією з перших реформ стала реформа державної служби.

Новим етапом становлення інституту державної служби став Закон України «Про державну службу», який прийнято 10 грудня 2015 року і набув чинності 1 травня 2016 року, а також затвердження Урядом низки нормативних актів, які дозволили посилити інституційну спроможність та кадровий потенціал державної служби.

Водночас, незважаючи на певні здобутки у реформування державного управління і побудови нової державної служби, сьогодні нам належить продовжити принципово важливі реформи у цих сферах.

Перший заступник Голови НАДС Володимир Купрій у своєму виступі «Професійний розвиток державного службовця як ключовий елемент реформи державного управління» наголосив, що сучасна державна служба має бути цілісною, мобільною та гнучкою з розвиненою інфраструктурою, ефективним управлінням і належним ресурсним потенціалом. Саме такий підхід забезпечить реалізацію права державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад на професійний розвиток. Нова парадигма сучасності – навчання протягом життя.

Зазначалося також, що на першому організаційному засіданні Робочої групи з розроблення та затвердження професійних стандартів у сфері державної служби, обговорено алгоритм розроблення професійних стандартів та рекомендовано перелік професійних стандартів для розроблення у сфері державної служби.

На думку Володимира Купрія «нічого не може змінитися без людини, але нічого не може бути сталим без сильних інституцій».

Віце-президент Національної академії правових наук Наталія Кузнєцова  розповіла про правове забезпечення державної служби, а начальник Міжрегіонального управління НАДС у м. Києві, Київській, Чернігівській та Черкаській областях Олександр Якубенко доповів про виконання законодавства про державну службу в Україні та проблемні питання, що виникають під час проходження державної служби.

У роботі круглого столу взяли участь заступник Державного секретаря Кабінету Міністрів України Тетяна Ковтун, Київський міський голова Віталій Кличко, Президент НАДУ при Президентові України Василь Куйбіда, заступники голови Київської міськдержадміністрації, керівники апаратів районних у місті Києві держадміністрацій, директори, заступники директорів виконавчого органу Київської міської ради, вітчизняні експерти, представники громадськості.