Останні новини

Уряд підтримав впровадження інформаційної системи управління людськими ресурсами в державних органах HRMIS

Березень, 27/2019

Кабінет Міністрів підтримав пілотний проект із впровадження інформаційної системи управління людськими ресурсами (Human Resource Management Information System, HRMIS). Система, що впроваджується в рамках реформи державного управління, дозволить підвищити ефективність роботи чиновників та відкрити громадськості доступ до суспільно важливих даних про держслужбу.

На засіданні Уряду Голова НАДС Костянтин Ващенко презентував проект. Він розповів про ключові принципи і підходи інформаційної системи.

HRMIS – це сучасна система обліку та управління персоналом. Подібні системи вже використовують великі приватні компанії як в Україні, так і в розвинутих країнах світу.

“До такої системи вносяться всі відомості про державного службовця: від його завдань і обов’язків до розміру заробітної плати. Отже, ми отримаємо величезну кількість актуальних даних про тисячі чиновників по всій країні. І ці дані будуть постійно оновлюватись”, – розповів Голова НАДС.

Сьогодні статус державного службовця в Україні мають близько 240 тисяч осіб. “Ми не можемо в повній мірі використовувати такий величезний потенціал, якщо не маємо інформації про них в електронному вигляді. Нам потрібна більша керованість та відкритість. Важко підвищити ефективність роботи, коли ми не маємо чіткого розуміння, хто і чим зайнятий”, – підкреслив Костянтин Ващенко.

Крім того, система матиме позитивний екологічний вплив. “У середньому на формування особової справи необхідно 2 кг паперу. Ми можемо собі тільки уявити, скільки тонн паперу, а отже і гектарів лісу, ми збережемо, просто перевівши такі документи в електронний формат”, – розповів Костянтин Ващенко.

Він зазначив, що впровадження HRMIS є складовою глобальної реформи державного управління. Стратегія її реформування затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.06.2016 № 474-р.

“Ми по суті будуємо аналог системи ProZorro тільки в сфері людських ресурсів на державній службі, – підкреслив лідер реформи державного управління, Міністр Кабінету Міністрів України Олександр Саєнко. – Система ґрунтується на принципах прозорості, публічного доступу до інформації, підзвітності та ефективності. Ми очікуємо, що HRMIS змінить культуру держуправління і значно підвищить рівень довіри до державної служби загалом”.

Олександр Саєнко зазначив, що проект реалізується з використанням досвіду реформи публічних закупівель та запуску системи ProZorro. Менеджером проекту HRMIS є Олександр Стародубцев, один із засновників ProZorro. Головне завдання Олександра – впроваджувати HRMIS на принципах прозорості та відкритості.

У рамках пілотного проекту в першу чергу HRMIS буде впроваджуватись у Міністерстві фінансів, Секретаріаті Кабінету Міністрів, а також у двох державних агентствах: Національному агентстві з питань держслужби та Державному агентстві з питань електронного урядування. Наразі вже розпочато внутрішню роботу з пілотними установами. Детальний графік впровадження системи буде затверджено найближчим часом.

Зі свого боку Прем’єр-міністр Володимир Гройсман закликав очільників міністерств та відомств максимально сприяти впровадженню HRMIS та реформі державного управління в цілому.

Пілотний проект впровадження HRMIS здійснюється за кошти ЄС та за підтримки WorldBank.

Презентація пілотного проекта HRMIS: https://www.kmu.gov.ua/ua/news/pilotnij-proekt-iz-vprovadzhennya-informacijnoyi-sistemi-upravlinnyalyudskimi-resursami