Методологія оптимізації функцій державних органів в умовах воєнного стану стала предметом обговорення під час робочої зустрічі з експертами Центру з питань доброчесності в оборонному секторі (CIDS). До слова, НАДС та CIDS мають тривалу та плідну історію спільної роботи над реалізацією проєктів задля впровадження необхідних змін в сфері державної служби.
«Наразі вся країна вчиться жити та працювати в умовах воєнного стану. І державна служба не є виключенням. Зокрема, мова йде про скорочення функціоналу державних органів, який втратив свою актуальність. Деякі ж функції, навпаки, набули нового змісту, втім потребують корегування з урахуванням реалій сьогодення. Фахівцями НАДС напрацьовано методологію оптимізації і функціонального аудиту державних органів у воєнний період. Вона покликана допомогти провести аналіз функцій державного органу та визначити оптимальні форми роботи державних службовців у період воєнного стану», - розповіла Голова НАДС Наталія Алюшина про суть методології.
Керівник експертної групи з питань класифікації функцій і посад державної служби Генерального департаменту з питань політики оплати праці та функціонального розвитку НАДС Галина Кудринська представила складові елементи методології. А саме, алгоритм визначення актуальних та неактуальних функцій щодо кожного структурного підрозділу, перегляд та врахування зміни навантаження по функціях у розрізі структурних підрозділів, визначення форм роботи та мінімально необхідної кількості працівників необхідної для виконання функцій, розрахунок економії видатків на оплату праці за відповідний місяць.
До речі, апробацію методології НАДС розпочало з себе. Наразі вже проведено функціональне обстеження та запропоновано зміни. Аналогічним шляхом буде рекомендовано пройти органам державної служби та органам місцевого самоврядування.
Зауважимо, що під час зустрічі як фахівці НАДС, так і експерти CIDS, наголошували на важливості правильного розуміння сенсу даної методології. Її мета - не виключення тих чи інших функцій. А аналіз та визначення саме оптимального функціоналу органу влади. Адже, маємо належним чином забезпечити діяльність органів влади на всіх рівнях і надавати громадянам якісні послуги. Ключем успішного застосування методології - є справедливість та послідовність як керівників, так і працівників, а також деперсоніфікація при аналізі виконуваних функцій. І, безумовно, мова не йде про звільнення працівників, якщо функції, які вони виконують, виявилися неактуальними в даний момент. Такі працівники можуть бути відправлені в простій чи тимчасово виконувати інші функціональні обов’язки.