Успішна взаємодія з ветеранами(ками) вимагає особливого підходу та розуміння специфіки їхнього досвіду. Важливо, щоб керівники були знайомі з можливими викликами, з якими можуть стикатися ветерани при поверненні до цивільного життя та роботи. Розуміння цих аспектів допоможе створити сприятливі умови для адаптації ветеранів у колективі, забезпечити їхню ефективну інтеграцію та підтримати їх на всіх етапах професійної діяльності. Ось декілька ключових порад та рекомендацій, які допоможуть керівникам краще зрозуміти та підтримати ветеранів, сприяючи їхньому успішному поверненню до робочого середовища:
Позбудьтеся стереотипів. Формуйте ставлення до ветерана(ки) відповідно до результатів його/її роботи, а не за певним упередженим уявленням про те, як на вашу думку він/вона запрограмований діяти. Важливо прислухатися та цінувати ініціативу – ветерани можуть привнести нові ідеї і точку зору.
Уточніть місію. Ветеранів(ок) навчали зосереджуватися на місії. Тому знайдіть час, щоб уточнити, яка місія та конкретні завдання чекають на працівника. Для працівників орієнтованих на результат важливо, що ви робите і чому ви це робите.
Демонструйте процедури. Ветерани звикли розуміти стандартні робочі процедури чи протоколи. Якщо подібні процедури задокументовані — поділіться ними з працівниками-ветеранами. Якщо така інформація не зафіксована, за потреби, запропонуйте розробити контрольний список для чіткого виконання поставлених завдань.
Забезпечуйте автономію. Коли ветерани розуміють, що потрібно і як потрібно зробити, не займайтеся мікроменеджментом. Забезпечуйте достатню кількість повноважень і відповідальності для виконання поставлених завдань.
Практикуйте наставництво. Наставництво дає можливість ветеранам(кам) звернутися до людини, коли виникають запитання і гарантує, що вони швидше адаптуються до робочого середовища.
Заохочуйте соціалізацію. Ветеран(ка) побачить набагато більшу цінність у соціальній діяльності з колегами, ніж більшість інших співробітників, оскільки вони жили та працювали пліч-о-пліч зі своєю командою. Пошук способів залучити їх до соціальної діяльності може вплинути на їхній моральний стан і почуття єдності в команді.
Опишіть ролі та очікування. Ветеран(ка) знає, що від нього/неї очікують виконання певних завдань. Знайдіть час, щоб розповісти, що це за завдання та як їх якісно виконувати. Поясніть як він/вона буде оцінюватися та зафіксуйте очікувані результати.
Поясніть контекст і культуру. Не думайте, що ваш(а) ветеран(ка) звик(ла) до нюансів офісної організаційної культури. Більшості ветеранів важко звикнути до офісного середовища, навіть якщо вони працювали в офісній атмосфері раніше. Тож дайте їм час на адаптацію.
Підтримуйте лідерство. У війську зрозуміло який порядок і хто кому підпорядковується. Відмінності у званнях чітко відображені на формі. У цивільному житті це не так, тож знайдіть час, щоб пояснити ієрархію.
Показуйте приклад. Ветерани матимуть вищі очікування до лідерів, ніж більшість цивільних. Більшість воєначальників пройшли серйозну підготовку та навчання. Ветерани звикли до того, що їх ведуть сильні, рішучі лідери, які піклуються про своїх людей і зосереджені на своїй місії.
Корисні матеріали та ресурси до теми: