Продовжуємо розповідати про колектив НАДС. Цього разу ми знайомимося з фахівцями, які працюють в Управлінні контролю за реалізацією права на державну службу. До складу управління входять два підрозділи - відділ контролю та відділ спеціальних перевірок.
«В числі завдань нашого Управління здійснення контролю за додержанням умов реалізації громадянами права на державну службу, забезпечення направлення до відповідних держорганів запитів про перевірку відомостей щодо кандидатів на зайняття посад, призначення на які здійснюється Президентом України, Верховною Радою України або Кабінетом Міністрів України, та узагальнення отриманої інформації відповідно до Закону України «Про запобігання корупції». Робота, як бачимо, доволі серйозна. Вона вимагає уважності, чіткості і відповідальності, потребує вміння приймати виважені рішення. В нашому колективі працюють професійні, сумлінні та відповідальні фахівці, де кожен на своєму місці. А найголовнішим є те, що будь-які робочі питання завжди швидко і компетентно вирішуються завдяки нашій командній роботі”, - розповідає начальник управління Сергій Іголкін.
Отже, як було відзначено вище, одна з головних функцій Управління - нагляд за додержанням Закону України «Про державну службу». Зазвичай, більшість людей досить упереджено ставляться до перевірок. Втім, робота саме цього управління яскраво демонструє, що перевірки - важливий інструмент нагляду за дотриманням прав державних службовців. Наприклад, лише за рік відсутності повноважень НАДС з проведення контролю кількість позовів до суду з питань призначення, проходження та звільнення з публічної служби зросла майже втричі – з 11 000 у 2019 році до 30 000 у 2020 році.
У січні-вересні 2021 року фахівцями проведено 82 заходи контролю згідно з Порядком здійснення НАДС, його територіальними органами контролю за додержанням визначених Законом України “Про державну службу” умов реалізації громадянами права на державну службу. За їх результатами встановлено 671 невідповідність та порушення державними органами вимог чинного законодавства про державну службу. Найбільшу кількість порушень зафіксовано щодо питань проходження державної служби та дотримання організаційно-правових засад реалізації державної політики у сфері державної служби. Ці цифри - не просто статистичні дані. Адже за ними криються реальні ситуації, де порушені права державних службовців.
Не менш амбітні плани й на наступний рік. Так, протягом 2022 року планується провести 139 заходів контролю в ряді міністерств, центральних органах виконавчої влади та їх територіальних підрозділах, інших органах державної влади.
Не менш важливою є функція забезпечення проведення спецперевірок - одного із запобіжників, передбачених Законом України «Про запобігання корупції», яка є комплексним вивченням інформації про особу, яка бажає обіймати посаду, призначення (обрання) на яку здійснюється Президентом, Верховною Радою або Кабінетом Міністрів України. Суть цього інструменту полягає у перевірці даних про таких осіб на відповідність заданим законодавством умовам та обмеженням. Обсяги цієї трудомісткої роботи можуть сягати тисячі спецперевірок на рік. Так, у цьому році було направлено більш ніж 3230 запитів, з них шляхом автоматизованого електронного направлення криптографічних повідомлень через систему взаємодії органів влади з використанням ОТР КСЗІ більше 550 запитів, а також сформовано понад 300 узагальнень інформації за результатами проведення.
Уся ця робота вимагає, насамперед, величезної відповідальності. Не кожному під силу чітко та вправно аналізувати документи, вміти “читати між рядків” та знаходити, навіть, найменші невідповідності чи порушення. Але ж закон має бути однаковим для всіх, а його дотримання - неухильним обов'язком кожного громадянина.
Це сильна команда знавців своєї справи, які постійно працюють на результат. Працівники управління навчаються та професійно розвиваються, адже це є важливою основою їх ефективної роботи. Втім, попри всю серйозність завдань, в цьому колективі панує доброзичлива атмосфера. Це розумієш буквально з перших хвилин спілкування. І, мабуть, саме це є секретом їх досягнень.
Ось таким вийшов портрет Управління контролю за реалізацією права на державну службу, працівники якого є професійними, компетентними, ініціативними та відданими справі. Слідкуйте за нашою рубрикою «Команда НАДС», в якій ми і надалі будемо знайомити вас із командами Агентства, якими пишаємося та про які варто розповідати.