Уряд України здійснює заходи спрямовані на побудову сучасної та ефективної системи управління державними фінансами, яка здатна надавати якісні державні послуги, ефективно акумулюючи ресурси та розподіляючи їх відповідно до пріоритетів розвитку держави у середньо- та довгостроковій перспективі.

З цією метою, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.06.2016 № 474-р «Деякі питання реформування державного управління України» затверджено Стратегію реформування державного управління на 2016-2020 роки, включаючи План заходів з її реалізації, що були розроблені за підтримки Європейського Союзу та інших партнерів з розвитку.

Стратегією визначено потребу в оновленні державної служби шляхом залучення компетентних фахівців, необхідності вдосконалення системи оплати праці, а також ефективному управлінню людськими ресурсами у сфері державної служби, контролю зайнятості тощо. Проте, в умовах фінансових обмежень,  підвищення заробітної плати можливе лише за умови скорочення персоналу у сфері державного управління та оптимізації організаційних структур, запобігання дублювання функцій та їх розгалуженість у виконанні державних програм.

Поряд з цим, підвищення ефективності використання державних фінансів, яке має вирішальне значення для економічного розвитку України та суспільного добробуту, а також виконання завдань, передбачених планом дій Україна - ЄС, можливо досягти, зокрема, шляхом системного вдосконалення діяльності державних органів, підвищення рівня культури державного управління.

Попри наявності в центральних органах виконавчої влади висококваліфікованих фахівців, є потреба суттєвого кадрового оновлення, оскільки розпочинаючи масштабне реформування усіх сфер життєдіяльності українського суспільства, країна стикнулася з проблемою залучення саме фахових лідерів у системі державної служби, які б мали відповідний рівень компетентності і були здатні проводити національні реформи.

В Україні обмежені дані про державну службу, крім даних про загальну чисельність державних службовців. Усі органи державної влади мають власні інформаційні системи управління. Набори даних, які зберігаються в таких системах, є непридатними для порівняння і не дають можливості забезпечити аналіз системи управління людськими ресурсами в державних органах.

Метою даного Грантової угоди (Лист-Угода про Грант ЄС № TF0А5324 «Зміцнення управління державними ресурсами» між Україною (Представник України, Отримувач – Мінекономрозвитку) та Міжнародним банком реконструкції та розвитку (МБРР) від 26.06.2017) є впровадження інформаційної системи управління людськими ресурсами в органах державної влади.

Частиною А. Підтримка реалізації Стратегії Управління державними фінансами Гранту (заходи визначені положеннями Листа-Угоди про Грант ЄС № TF0А5324 між Україною (Представник України, Отримувач - Мінекономрозвитку) та Міжнародним банком реконструкції та розвитку (МБРР) від 30.06.2017 та Договору між Мінекономрозвитку та НАДС від 31.07.2017) передбачено перший етап робіт, який включатиме розробку технічного завдання до HRMIS з функціоналом щодо управління персоналом та фонду оплати праці, операційне тестування, прийняття та розгортання системи на центральному рівні.

Досягнення цієї мети планується шляхом виконання НАДС низки наступних заходів:

- Розробка функціональних та інституційних вимог до системи, її архітектури;

- Розробка дизайну, тестування та початкове розгортання HRMIS на центральному рівні;

- Впровадження програми управління змінами та навчання користувачів роботи з системою;

- Розробка змін до нормативних документів, що регулюватимуть функціонування HRMIS в масштабах країни.

Зокрема, в рамках вищезазначених заходів, очікується:

- розробка Концепції щодо впровадження інформаційної системи  управління людськими ресурсами в органах державної влади, в тому числі прикладне програмне забезпечення з визначенням функціональних вимог до системи, її архітектури, очікуваної продуктивності, інтерфейсу тощо;

- здійснення аналізу для вибору та впровадження економічно ефективних рішень щодо розміщення на серверах НАДС або хостингу, експлуатації, супроводу системи HRMIS;

- розробка тендерної документації для закупівлі програмного забезпечення HRMIS;

- закупівля, адаптація, включаючи кастомізацію та параметризацію, тестування та впровадження прикладного програмного забезпечення системи HRMIS/нарахування заробітної плати серед цільової групи користувачів, проведення навчання потенційних користувачів і перенесення базових особових справ персоналу (міграція даних), підсумкове випробування, затвердження та приймання системи;

- надання НАДС підтримки в розгортанні системи HRMIS/нарахування заробітної плати в окремих закладах системи державної служби (за узгодженим планом) шляхом:

  • здійснення аналізу зацікавлених сторін для визначення заходів з управління змінами;
  • розробки нормативних актів, що регулюють користування системою HRMIS включаючи забезпечення дотримання вимог чинного законодавства щодо захисту персональних даних;
  • розробки відповідних посібників та інструкцій;
  • забезпечення обізнаності про реформи з використанням онлайнових платформ та інших заходів із комунікації;
  • впровадження механізмів моніторингу та звітування про реалізацію реформ;
  • утворення групи підтримки та служби допомоги для реагування на звернення користувачів;

- підтримка підготовки персоналу, який здійснюватиме подальше навчання, і проведення пілотного заходу з навчання користувачів системи HRMIS.

Заходи Гранту здійснюватимуться протягом 2017-2020 років і його реалізація має бути завершена до 30 червня 2020 року.