• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English
Відповіді на запитання, що надходили від служб управління персоналом щодо призначення осіб на посади державної служби під час воєнного стану

Колеги! Пропонуємо до уваги відповіді на запитання, що надходили від служб управління персоналом щодо призначення осіб на посади державної служби під час воєнного стану.

1. Де державний орган може розмістити інформацію про вакансію, щоб кандидат міг її побачити?

Державний орган самостійно визначає, у який спосіб він планує організувати призначення на такі вакансії. Залежно від обраного способу, державний орган може розмістити інформацію на офіційному вебсайті та сторінках в соціальних мережах державного органу, зробити розсилку серед кандидатів, які успішно пройшли усі етапи оцінювання під час останніх конкурсів у вашому державному органі, повідомити про вакансію працівникам державного органу за допомогою внутрішніх каналів комунікації державного органу тощо.

2. Які документи необхідно подати для призначення на посади державної служби у період дії воєнного стану?

Особа, яка бажає працювати в державному органі, має подати до такого органу заяву, заповнену особову картку встановленого зразка та документи, що підтверджують наявність у неї громадянства України, освіти та досвіду роботи згідно з вимогами законодавства, встановленими щодо відповідних посад. Крім цього необхідним є заповнення декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування,.

Законом України «Про громадянство України» визначено документи, що підтверджують громадянство України: паспорт громадянина України; паспорт громадянина України для виїзду за кордон; тимчасове посвідчення громадянина України; дипломатичний паспорт; службовий паспорт; посвідчення особи моряка; посвідчення члена екіпажу; посвідчення особи на повернення в Україну.

Відповідність освіти можливо підтвердити за наявності відповідного диплому молодшого бакалавра, бакалавра, магістра.

Досвід роботи можливо підтвердити за допомогою трудової книжки, архівних довідок тощо.

3. Чи встановлюється випробувальний термін особам, які призначаються на посади державної служби відповідно до змін, передбачених Законом № 2259?

Зважаючи на призначення без конкурсного відбору, рекомендуємо встановлювати випробування для всіх осіб, призначених на посади державної служби відповідно до змін, передбачених Законом № 2259.

Стаття 35 Закону України «Про державну службу» містить умови встановлення випробування, проте не передбачає особливостей призначення державних службовців, яким таке випробування може бути встановлено. Крім того, цією статтею визначено, що при призначенні особи на посаду державної служби вперше встановлення випробування є обов’язковим.

Отже, положення статті 35 зазначеного Закону застосовуються до всіх державних службовців, включаючи тих, які призначені на посади відповідно до згаданих змін.

4. Чи має особа подати до державного органу копію Державного сертифіката про рівень володіння державною мовою (витяг з реєстру Державних сертифікатів про рівень володіння державною мовою), що підтверджує рівень володіння державною мовою, визначений Національною комісією зі стандартів державної мови, при призначенні на посаду державної служби у період дії воєнного стану, відповідно до Закону № 2259?

Особа, яка претендує на зайняття посади державної служби у період дії воєнного стану, не подає до державного органу копію Державного сертифіката про рівень володіння державною мовою (витяг з реєстру Державних сертифікатів про рівень володіння державною мовою), що підтверджує рівень володіння державною мовою, визначений Національною комісією зі стандартів державної мови.

Разом з тим, зазначаємо, що такий сертифікат має бути поданий протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Звертаємо увагу, що у разі неподання державним службовцем зазначеного сертифіката, така особа звільняється із займаної посади протягом трьох робочих днів.

Також зазначаємо, що наразі Національною комісією зі стандартів державної мови відкрито реєстрацію для складання іспиту на рівень володіння державною мовою для виконання службових обов'язків. З інформацією можна ознайомитися за посиланням.

 

5. Чи мають проводитися спеціальна перевірка, передбачена Законом України «Про запобігання корупції», та перевірка, передбачена Законом України «Про очищення влади» щодо осіб, які претендують на зайняття посад державної служби у період дії воєнного стану (після 20 вересня 2023 року).

Так. Законом України від 20 вересня 2023 року № 3384-IX «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» внесено зміни до Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі – Закон № 389), яким зокрема відновлено декларування державних службовців, а це, у свою чергу, передбачає відновлення спеціальних перевірок та перевірок, передбачених Законом України «Про очищення влади».

Звертаємо увагу, що у Законі № 389 також передбачені випадки, в яких такі перевірки не проводяться (частина 8 статті 10 Закону № 389).

Крім того, слід врахувати, що спеціальна перевірка проводиться стосовно претендентів на посаду, що передбачає відповідальне або особливо відповідальне становище та посаду з підвищеним корупційним ризиком. Перелік таких осіб визначено в статті 56 Закону України «Про запобігання корупції».

6. Чи можна перевести на іншу посаду державної служби державного службовця, призначеного відповідно до змін, передбачених Законом № 2259, тобто без конкурсу?

Зміни до частини п’ятої статті 10 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, передбачені Законом № 2259, містять імперативну заборону на переведення державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, призначених в період воєнного стану без конкурсів. Отже, переведення таких осіб на будь-які інші посади державної служби або служби в органах місцевого самоврядування не допускається.

Звертаємо увагу, що після відновлення конкурсів на посади державної служби, у разі визначення державного службовця, призначеного в період дії воєнного стану відповідно згаданих змін, переможцем конкурсу на посаду, яку він займає, або на іншу посаду державної служби, його необхідно буде звільнити і призначити без застосування інструменту переведення.

8. Як правильно вказати строковість призначення в наказі про призначення на посаду державної служби відповідно до змін, передбачених Законом № 2259?

У такому наказі варто зазначити, що особа призначається на посаду державної служби до призначення на цю посаду переможця конкурсу або до спливу дванадцятимісячного строку після припинення чи скасування воєнного стану.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux