Пріоритетним напрямом реформи державного управління є реформування системи оплати праці державних службовців, яка на сьогодні є непрозорою і розбалансованою.
Так, заробітна плата державного службовця складається з посадового окладу, надбавок до нього та премій.
Але заробітна плата державного службовця має залежати від його кваліфікації та досвіду, важливості і складності роботи на посаді, міри покладеної відповідальності, результативності, ефективності та якості виконання обов’язків.
Тому постало завдання запровадити таку систему оплати праці державних службовців, яка відповідала б наступним принципам:
- прозорість – заробітна плата державних службовців та її складові є зрозумілими та відкритими для платників податків, за кошти яких здійснюється фінансування цих заробітних плат;
- передбачуваність – стала частка заробітної плати державних службовців складає не менше 70%, переважна частина заробітної плати державних службовців є стабільною та прогнозованою;
- справедливість – заробітна плата державного службовця відповідає обсягу відповідальності та функціонального навантаження порівняно з іншими посадами державної служби;
- рівність – усунення міжвідомчих та міжрегіональних диспропорцій, в наслідок чого за виконання роботи однакового рівня відповідальності та при однаковому навантаженні у різних державних органах оплата праці здійснюється на єдиному рівні;
- результативність – змінна складова заробітної плати (премія) державного службовця має залежати від результатів його роботи;
- конкурентоспроможність – державні органи пропонують конкурентну заробітну плату для залучення висококваліфікованих фахівців на ринку праці.
Представниками НАДС, СКМУ, зацікавлених міністерств та залученими експертами розроблено проєкт Концепції реформування системи оплати праці державних службовців, якою запропоновано зміну системи та підходів до регулювання оплати праці у сфері державної служби, та план заходів щодо її реалізації.
Передбачається, що нова модель оплати праці державних службовців надасть можливість:
- посилити фінансову частину заробітної плати і відповідно зменшить змінну компоненту;
- створити каталог типових посад та впровадити систему грейдів;
- встановлювати посадові оклади на посадах державної служби на основі їх цінності, що позбавить необхідності додаткового поділу державних органів на рівні
- встановлювати додаткові коригуючі коефіцієнти для державних органів або за функціональним напрямом діяльності на посаді;
- забезпечити проведення справедливого і прозорого розподілу (перерозподілу) фондів оплати праці в державних органах.
Результатом запровадження реформи оплати праці в державних органах стане:
- підвищення престижу державної служби як роботи з гідним рівнем заробітної плати, відповідним ринковому;
- залучення на роботу досвідчених фахівців;
- підвищення ефективності державних службовців та сприяння економічному зростанню у різних сферах;
- зниження корупційних ризиків під час комунікацій з громадянами і бізнесом;
- утвердження доброчесності в управлінні та розподілі публічних фінансів;
- стимулювання ініціативи до підготовки та реалізації реформ, спрямованих на підвищення рівня життя тощо.
Строками реалізації Концепції є 2020-2022 роки, впродовж яких передбачається низка швидких і послідовних кроків у даному часовому проміжку, що визначатимуться планом заходів до неї.