Одним з ключових пріоритетів реформи державної служби є впровадження системи HRMIS. Наразі в системі HRMIS працює 762 державні органи, внесено дані щодо 39 665 працівників. Про це зазначила Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина під час засідання Наглядової ради HRMIS.
«Система HRMIS – один із інструментів розвитку інформаційного суспільства, впровадження якої сприяє створенню умов для здійснення відкритого, прозорого та ефективного державного управління із застосуванням новітніх інформаційно-комунікаційних технологій з метою формування нового типу держави, політика якої орієнтована на задоволення потреб як державних службовців, так і суспільства в цілому. Серед переваг системи: ефективність, прозорість, відкритість, автоматизація», - розповіла Наталія Алюшина.
Впровадження HRMIS відбувається у дві фази. 31 березня 2021 року реалізацію першої фази завершено та введено HRMIS в експлуатацію. Як розповіла Голова Агентства, під час реалізації першої фази впровадження HRMIS забезпечено функціонування підсистем: «Штат і персонал», «Зарплата та табель», «Кабінет самообслуговування». Ці підсистеми надають можливість вести структуру та штатний розпис державного органу, особові картки та справи працівників, здійснювати автоматичний розрахунок стажу, ведення відпусток та листків тимчасової непрацездатності, наказів та інших операцій з обліку персоналу, обліку робочого часу працівників, нарахування заробітної плати, формувати звіти. Діє також підсистема «Публічний портал», яка забезпечує доступ до публічної частини інформаційної системи, яка доступна для всіх громадян та відображає всю відкриту інформацію про державні органи, статистичні дані.
Командою впровадження HRMIS здійснюється постійна, безперервна консультаційна та технічна підтримка користувачів, адміністрування Системи та супроводження проєкту. Зокрема, Наталія Алюшина підкреслила, що, командою НАДС успішно та ефективно забезпечено роботу HRMIS особливо в складних умовах коронавірусу та повномасштабного вторгнення рф. До того ж HRMIS продемонструвала стійкість щодо зовнішнього впливу.
Водночас є деякі складності стосовно взаємодії між НАДС та розробником HRMIS. Мова йде про випадки невчасного реагування на зміни в законодавстві та виявлені зауваження від користувачів системи. Крім цього, попри закінчення терміну гарантійного обслуговування HRMIS, НАДС вживає організаційні заходи щодо забезпечення технічної підтримки HRMIS.
За словами Адріана Фоззарда, керівника практики в Європі та Центральній Азії, глобальної практики управління Світового банку, авторитет Уряду залежить від здатності управляти своїми ресурсами. Не менш важливим є також отримання якісних даних. Саме це і дозволяє забезпечити HRMIS.
Додамо, що створення та впровадження HRMIS здійснюється завдяки фінансовій допомозі з боку Міжнародного банку реконструкції та розвитку, який виступає адміністратором коштів Гранту ЄС.