Досвід України щодо формування якісного бренду державного органу та практичні напрацювання Національного агентства України з питань державної служби представила Голова Агентства Наталія Алюшина під час міжнародної конференції Астанинського хабу державної служби «Розвиток державної служби та взаємодія». Зокрема, ключові думки та інсайти виступу Наталії Алюшиної стосувалися складових алгоритму побудови бренду державного органу та ролі HR-стратегії державного органу у підвищення іміджу державної служби.
«Робота над формуванням якісного бренду державного органу як роботодавця – це кропіткий процес, а на рівні державного управління - це своєрідний виклик. Про необхідність посилювати бренд роботодавця державної служби в Україні говорили вже давно. Втім, цього року розмови були підкріплені діями і у Стратегії реформування державного управління України на період до 2025 року одним із завдань стало підвищення престижу держави та її конкурентоспроможності як роботодавця. Відзначу, що за даними останнього дослідження привабливості брендів роботодавців Randstad Employer Brand Research в Україні у 2021 році, респоденти зазначили такі п’ять найвагоміших критеріїв вибору роботодавця в Україні, як: приваблива заробітна плата та соціальний пакет, фінансова платоспроможність, кар’єрне зростання, приємна робоча атмосфера, цікава робота», - підкреслила спікерка.
Окремо, Наталія Алюшина зупинилася на важливості застосування системного підходу до побудови НR-стратегії, використання різних інструменти залучення персоналу, зокрема і стажування молоді, та боротьбі зі стереотипами. Адже багато людей досі асоціюють державну службу з суцільною бюрократією та непрофесійними кадрами. В той час, як за останні роки система державної служби в Україні почала якісно змінюватися.
Також, Наталія Алюшина розповіла про роботу НАДС в рамках формування бренду роботодавця державної служби: «Важливо, щоб кожен зацікавлений громадянин міг знайти потрібну йому інформацію про державну службу як роботодавця. Інформація про посади державної служби, на які проводиться конкурс, зібрана на Єдиному порталі вакансій. На цій платформі здійснюється комунікація як з кандидатами, так і з представниками державних органів, які безпосередньо залучені до відбору службовців. Про успіх такої ініціативи яскраво свідчать цифри. Наприклад, з часу початку роботи порталу кандидатами було подано понад 517 тисяч звернень на участь в конкурсному відборі на посади державної служби. Крім цього, для кандидатів розроблено онлайн-ресурс «Нова державна служба: доступно про головне». Він є своєрідним «симулятором конкурсу на державну службу». Традиційним стало й проведення Дня відкритих дверей державної служби. Таким чином, ми комунікуємо назовні про те як почати кар`єру у публічному секторі, які переваги роботи на державній службі та розповідаємо яким чином можливо доєднатися до команди державних службовців».
Крім цього, наразі фахівці НАДС працюють над розробкою посібника щодо розвитку організаційної культури на публічній службі. Він міститиме практичний інструментарій, втому числі й щодо підготовки HR стратегії, і щодо формування власного HR бренду. А ще вперше в Україні започатковано інноваційну навчальну програму «HR майстерня». Головна ідея та мета курсу – показати нові підходи до управління персоналом, сучасні практики, які вже сьогодні можна використовувати в органах державної влади.
«Державні службовці в Україні – є згуртованою спільнотою. Серед головних цінностей, які відзначають для себе більшість державних службовців - є професіоналізм, відповідальність, чесність/доброчесність, командна робота/співпраця. До речі, за останні два роки перелік цінностей майже не змінився. І саме вони стають основою НR-стратегії та НR-бренду кожного державного органу та допомагають посилювати бренд держави як роботодавця», - резюмувала Наталія Алюшина.
Нагадаємо, що конференція Астанинського хабу державної служби триває з 27 по 29 жовтня та має на меті обмін досвідом й думками щодо майбутнього державного управління у постпандемічний період. В числі учасників - експерти та практики із понад 40 країн.