Як відомо, починаючи з 2022 року буде запроваджено комплексну атестацію професійних знань, умінь та навичок для студентів на магістерському рівні вищої освіти за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування» - єдиний державний кваліфікаційний іспит (ЄДКІ). Відповідальними державними органами за організацію та проведення ЄДКІ визначено НАДС і МОН. Найближчим часом буде проведено пілотний варіант такого іспиту.
Власне, організаційним та технічним питанням проведення пілотного іспиту було присвячено вебсемінар, що відбувся сьогодні за участі представників НАДС, МОН, науково-методичного центру з вищої та фахової передвищої освіти та вищих навчальних закладів.
За словами Голови НАДС Наталії Алюшиної, питання запровадження ЄДКІ з публічного управління та адміністрування стосується як широкого кола освітян, так і представників державних органів та органів місцевого самоврядування, які є потенційними роботодавцями випускників цієї спеціальності.
«Реформування державного управління та місцевого самоврядування обумовлює запит на зміну стереотипів, правил та моделей оцінювання результатів навчання випускників спеціальності «Публічне управління та адміністрування». Сьогодні в Україні понад 100 закладів вищої освіти здійснюють підготовку магістрів за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування». І у кожному закладі своя освітньо-професійна програма, свій підхід до оцінювання результатів навчання випускників. Тому для перевірки якості освіти має застосовуватись єдиний та стандартизований інструмент. Таким інструментом моніторингу якості підготовки магістрів буде ЄДКІ. Підсумки проведення такого іспиту дозволять об’єктивно оцінити як результати навчання і професійну готовність випускників, так і якість освітньої діяльності закладів вищої освіти», - підкреслила Голова Агентства.
Тож, на думку Наталії Алюшиної, ЄДКІ – це необхідний інструмент, за допомогою якого держава зможе контролювати якість освіти за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування». Також вона додала, що запровадження ЄДКІ дозволить підвищити рівень мотивації студентів та забезпечить об’єктивну екзаменацію їх теоретичних та практичних професійних знань, зменшити корупційні ризики. А ще, це хороший інструмент для рейтингування закладів вищої освіти. Адже, в умовах зростаючої конкуренції на ринку освітніх послуг рейтинг закладів вищої освіти виступає важливою складовою їхнього іміджу.