Чому важлива організаційна культура на державній службі, як вона впливає на залучення персоналу та про роботу НАДС у цьому напрямі розповіла Голова Агентства Наталія Алюшина під час I Міжнародної науково-практичної конференції «Публічне управління та адміністрування на сучасному етапі державотворення». Захід проводився на базі Київського національного торговельно-економічного університету.
«Сьогодні ми багато говоримо, що робота в державних органах має бути конкурентоздатною, престижною. Але, як це зробити? Як залучити професійних та вмотивованих фахівців? Як втримати найкращих? Як посилити організаційну культуру? Над відповідями ми активно працюємо в НАДС. Адже організаційна культура впливає на багато факторів. Це і бренд роботодавця, і довіра до державних службовців, і сприйняття в суспільстві, і якість послуг, що надаються державою. До речі, за даними останнього дослідження привабливості брендів роботодавців Randstad Employer Brand Research в Україні у 2021 році, респоденти зазначили такі п’ять найвагоміших критеріїв вибору роботодавця, як: приваблива заробітна плата та соціальний пакет, фінансова платоспроможність, кар`єрне зростання, приємна робоча атмосфера, цікава робота. Тож, як бачимо, організаційна культура, має значний вплив та значення при виборі місця роботи», - підкреслила спікерка.
Важливість цього питання доводить і той факт, що формування організаційної культури державної служби, питання бренду держави як роботодавця та залучення персоналу на посади державної служби - в числі пріоритетних, що визначені Стратегією реформування державного управління на період до 2025 року.
Безумовно, надзвичайно важливим є й покращення іміджу державного сектору, щоб його розглядали як привабливе місце для роботи. «Державні органи активно використовують різні інструменти залучення персоналу. Серед них, і стажування молоді. З нашого досвіду, цей інструмент має перспективи і в посиленні бренду роботодавця. Зокрема, НАДС напрацьовано Методичні рекомендації щодо проведення стажування громадян з числа молоді, які не перебувають на посадах державної служби. Також, напрацьовано методологію щодо адаптації новопризначених державних службовців. Цей кейс містить як методичні рекомендації, так і окремий онлайн ресурс, де кожен може знайти презентації, корисні матеріали та поради, завантажити шаблони документів», - розповіла Наталія Алюшина.
Поділилася Голова НАДС й планами на майбутнє: «Ми плануємо завершити напрацювання збірки корисних матеріалів для служб управління персоналом, де буде зібрано найкращий досвід як вітчизняних, так і міжнародних експертів. В пріоритеті для нас навчання керівників державних органів та служб управління персоналом щодо сучасних підходів управління персоналом на державній службі. А ще ми і надалі будемо поширювати кращі практики управління персоналом. Адже надзвичайно важливо об’єднати державних службовців єдиною місією та цінностями на державній службі. Звісно, організаційна культура не єдиний чинник, який впливає на залучення персоналу на державну службу. Проте, він критично важливий. Особливо в умовах пандемії та світу, який вже давно перестав бути прогнозованим».