«Для нас важливо обговорити досягнення, помітні для нас та наших європейських партнерів, поділитися актуальними викликами і визначити, як ефективніше рухатися вперед. Ми узагальнили основні виклики у три групи, зокрема – системного характеру, у воєнний час та у період відновлення. Серед них – переосмислення підходів у залученні персоналу та відновлення конкурсів, реформа системи оплати праці, оптимізація та цифровізація процесів управління людськими ресурсами», - заявила Голова НАДС Наталія Алюшина у рамках засідання Ради управління людськими ресурсами при НАДС, що проводилось сьогодні у Києві.
Очільниця Агентства розповіла про тенденції розвитку публічної служби та окреслила перспективи її трансформацій. Зокрема, Наталія Алюшина назвала резонансним напрямом реформу системи оплати праці і зауважила, що 2024 року 90% державних органів перейшли на оплату праці на основі класифікації посад.
«Прозорість, справедливість і мотивація в оплаті праці залишаються на першому місці серед цілей реформи. Упевнена, що спільними зусиллями всіх стейкхолдерів ми посилимо конкурентність держави як роботодавця», - підкреслила Наталія Алюшина.
Вона окремо наголосила на важливості відновлення конкурсів на зайняття посад державної служби.
«Працюємо над законодавчими змінами, що дозволять відновити прозорість і доступність конкурсів. Особливий акцент – автоматизація конкурсних процедур через модернізацію Єдиного порталу вакансій публічної служби. Нам важливо підвищувати привабливість публічної служби в очах громадян. Наразі на одного претендента припадає три вакантні посади. З огляду на це необхідно забезпечити кращу доступність державної служби для осіб з інвалідністю, ветеранів і ветеранок. Один із кроків на цьому шляху – запровадження Агентством за підтримки міжнародних партнерів позиції кар’єрного консультанта, який допомагає ветеранам і ветеранкам почати працювати на публічній службі», - зауважила Наталія Алюшина.
На її думку, однією з ключових навичок для публічного службовця є знання англійської мови. Статус кандидата України в члени ЄС, а також норми закону № 3760-IX вимагають від публічних службовців належного рівня знання англійської мови. Внеском НАДС є спільний з компанією EF Language Learning Solutions проєкт Eng4PublicService з безплатного вивчення українськими публічними службовцями англійської мови на мультимедійній онлайн-платформі.
«До проєкту приєднались понад 24 тисячі публічних службовців із більш ніж 1100 органів державної влади і місцевого самоврядування», - зазначила Наталія Алюшина.
Окремо очільниця НАДС зупинилася на питаннях диджиталізації державної служби. Вона назвала інформаційну систему HRMIS ключовим інструментом поглибленої цифровізації публічної служби, зокрема цифровізації управління людськими ресурсами. У 2025 році, за її словами, планується максимальне впровадження системи в усіх міністерствах та центральних органах влади.
Також Голова НАДС окреслила важливість питання впровадження доброчесності в HR-процесах.
«Для нас важливо забезпечувати цей принцип у практичних умовах. З цією метою ми удосконалюємо конкурсні процедури, що враховують оцінку доброчесності кандидатів, запроваджуємо механізми, що сприяють формуванню культури нульової толерантності до корупції», - підкреслила Наталія Алюшина.
Додатково: Рада управління людськими ресурсами при НАДС – постійний консультативно-дорадчий орган, до складу якого увійшли представники HR-департаментів усіх центральних органів виконавчої влади. Вона є важливим органом координації політики, що стосується управління людськими ресурсами в державних органах та органах місцевого самоврядування.