Про це зазначила Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина під час круглого столу «Демократія. Доброчесність. Євроінтеграція (на прикладі Фастівської міської територіальної громади)». За її словами, в основі ціннісних змін філософії публічної служби має бути саме доброчесність.
«Із 2019 року ми досліджуємо бачення публічними службовцями організаційної культури на публічній службі. Окремий блок питань присвячуємо темі доброчесності. У 2023 році ми запитали щодо трансформацій у суспільному запиті на доброчесну поведінку і нульове толерування корупції з боку публічних службовців протягом повномасштабної війни. Більшість опитаних, а саме 58,3% вважають, що суспільний запит значно зріс», - розповіла Голова Агентства.
Наталія Алюшина зауважила, що фундаментальними для кожного публічного службовця мають бути Загальні правила етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, розроблені Агентством. Цей документ є зібранням норм та правил, які визначають культуру публічної служби. Організаційна культура є її надважливою складовою, оскільки демонструє цінності. «До речі, у згаданому дослідженні організаційної культури “Публічна служба: Ваша точка зору” доброчесність щороку лишається цінністю з ТОП-5», - зазначила Голова НАДС.
Наталія Алюшина розповіла, що НАДС другий рік поспіль організовує Форум з доброчесності для державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Це майданчик для обговорення тем доброчесності з керівниками антикорупційних інституцій, експертами та науковцями. Цьогоріч досліджували питання доброчесності як відповідь на виклики сучасності — пропаганди, популізму, технологічній революції. Були висвітлені актуальні питання з побудови довіри між владою, громадськими організаціями та медіа. В сфері підтримки стабільності на публічній службі торкнулись проблем просування доброчесності через відповідальне лідерство.
Один з інструментів - інформаційно-просвітницька кампанія НАДС «Чиновники під забороною». Її сутність – висвітлити негативну конотацію поняття «чиновник» і заохотити громадян вживати українські відповідники: «публічні» та «державний» службовець.
Під час круглого столу були, зокрема, презентовані ключові напрацювання Фастівської громади. Зокрема, йшлося про важливі аспекти етичної поведінки виборних та посадових осіб, впровадження методу Д’Ондта у роботі депутатів міської ради VIII скликання, а також реалізацію у громаді проєкту «Розбудова громади майбутнього: ефективне самоврядування без корупції». Окрім цього, учасники круглого столу обговорили актуальні виклики та «вузькі місця» у законодавстві щодо посилення доброчесності та прозорості діяльності органів місцевого самоврядування.