Шановні колеги! Наразі по всіх державних органах розпочато процес класифікації посад. В подальшому це стане основою для впровадження нового рівня оплати праці на державній службі. Через велику кількість запитань, які надходять до НАДС через телефон "гарячої лінії" чи соціальні мережі, фахівці Генерального департаменту з питань олати праці та функціонального розвиктку державної служби підготували відповіді на найпоширеніші питання щодо утворення класифікаційних комітетів. Сподіваємося, що дані роз`яснення стануть для вас у нагоді.
Якщо на керівника самостійного структурного підрозділу покладено повноваження щодо питань запобігання та виявлення корупції, то є два варіанти: 1) не включати таку особу до класифікаційного комітету (натомість включити керівника іншого структурного підрозділу); 2) покласти обов’язки щодо запобігання та виявлення корупції на іншу особу на період проведення класифікації.
Так, відповідно до Методики кваліфікаційний комітет утворюється у кожному державному органі за умови наявності у ньому не менше трьох керівників самостійних структурних підрозділів без урахування служби управління персоналом. Відповідно до Закону України “Про державну службу” у державному органі залежно від чисельності персоналу утворюється структурний підрозділ або вводиться посада спеціаліста з питань персоналу. Обов’язки служби управління персоналом можуть бути покладені на одного з державних службовців органу.
Рішення щодо підрозділів, відповідальних за організаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності класифікаційного комітету приймається на розсуд керівника державної служби в державному органі. При цьому рекомендовано визначити відповідальними за організаційне забезпечення – службу управління персоналом, а за матеріально-технічне – ІТ відділ (якщо передбачені засідання комітету з використання засобів зв’язку) або адміністративно-господарський відділ.
Якщо в межах структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права є щонайменше три самостійних структурних підрозділів без урахування служби управління персоналом, то утворюється класифікаційний комітет, який проводить класифікацію посад. Якщо структура державного органу не дозволяє утворити комітет, тоді класифікацію посад державної служби структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права проводить класифікаційний комітет відповідної місцевої державної адміністрації.
Ні. Відповідно до Методики класифікаційний комітет утворюється в державному органі у складі: керівника державної служби, керівника служби управління персоналом або спеціаліста з питань персоналу, секретаря та п'яти (або щонайменше трьох) керівників самостійних структурних підрозділів. Проте, керівник державної служби у державному органі, посади якого класифікуються, але структура державного органу не дає можливість утворити класифікаційний комітет, буде представляти посади державної служби під час засідання класифікаційного комітету відповідного державного органу.
Так, якщо підпорядкований орган відповідно до Методики не може провести класифікацію самостійно, то при формуванні наказу про проведення класифікації посад необхідно зазначити, що класифікація буде проведена в т.ч. у підпорядкованому органі. Відповідно до Методики, організація проведення класифікації посад державної служби здійснюється шляхом видання керівником державної служби наказу щодо проведення класифікації посад державної служби в державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі - державний орган), в якому зазначається:
Форма основної інформації про посаду державної служби та Зведена відомість класифікації посад державної служби є додатками до Методики класифікації посад.
Так, якщо на них покладено обов’язки керівників самостійних структурних підрозділів або державних службовець категорії “В” є спеціалістом з питань персоналу.
Відповідно до Методики секретар визначається з числа працівників служби управління персоналом або іншого структурного підрозділу за рішенням керівника державної служби у державному органі.
Так, можна. Запропонований шаблон наказу має рекомендаційний характер.