Агресія росії проти України є випробуванням системи державного управління України на міцність і здатність до швидкої трансформації. На цьому наголосила Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина у вступному слові під час міжнародної онлайн-дискусії «Professional Civil Service and TVET in the EaP».
Голова НАДС відзначила, що система публічної служби України на першому етапі війни виявилася досить ефективною. Цьому, зокрема, сприяли заходи з адаптації до пандемії.
«До війни нас певним чином підготувала пандемія COVID-19. Упродовж двох років в Україні чимало процесів цифровізували. Державний сектор просунувся у побудові системи дистанційної роботи. Цьому сприяли система спеціальних онлайн-комунікацій і тренінгів, ініційована в НАДС», - підкреслила Наталія Алюшина.
«Ми відпрацьовували навички електронної комунікації, аби протистояти пандемії. Вони виявились корисними в умовах війни. Потрібно усім нам надалі розвивати дистанційні формати. Наразі навчаємо публічних службовців навичкам цивільної оборони, екстремальної логістики, хімічного захисту населення, психологічної підтримки за надзвичайних ситуацій. Таке навчання буде обов’язковим не лише в цей період. Адже ідеться про безпеку та впевненість у майбутньому», - зауважила Голова НАДС. За її словами, наразі напрацьовуються стратегічні напрями розвитку публічної служби, із ухилом на цифровізацію та дистанційні послуги.
«Маємо політичну волю і суспільний запит на зміни у державному секторі. Серед ключових напрямів – запровадження справедливої системи оплати праці, удосконалення системи професійного навчання, впровадження інтегрованої системи управління людськими ресурсами, адаптація державної служби до стандартів ЄС», - підкреслила Наталія Алюшина.