«Зараз українська державна служба проходить випробування на міцність. Наразі вона встояла, але має стати ще міцнішою. На часі – оптимізація державного апарату і рестарт держслужби, що дозволить їй стати аутентичною і набути досвіду європейських практик. Це запорука її трансформації на професійну, конкурентоздатну і престижну сферу», - заявила Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина у інтерв'ю Інтерфакс-Україна.
За словами Голови НАДС, Агентством підготовлено методологію функціонального аудиту державних органів. Її було презентовано міністерствам і апробована безпосередньо в НАДС.
«Методологія допоможе виокремити критичні функції і проаналізувати те, що є дійсно актуальним в умовах війни, що маємо відкласти на потім, а від чого можна взагалі відмовитися. Що можна цифровізувати і автоматизувати, а де працівник має бути щоденно на робочому місці. Зможемо оцінити, що варто передати на аутсорс. Оптимізація функцій дозволить зменшити чисельність державних службовців, а відтак – навантаження на бюджет, бо це призведе до зменшення площ, скорочення закупівель і фонду зарплат», - зазначила Наталія Алюшина.
Якщо всі державні органи здійснять такий аудит, можна буде відмовитися від зайвих функцій, цифровізувати процеси, оптимізувати чисельність працівників державних органів. Тобто, буде забезпечено логічний перехід до класифікації посад і нової моделі оплати праці на державній службі, що, серед іншого, дозволить збільшити загальний рівень заробітної плати держслужбовців. «Це буде та оптимізація, яка дозволить кожному органу, а відтак і державній службі загалом, стати більш ефективними і результативними. Адже, відповідно до нашого статистичного дослідження, продовжувати працювати на держслужбі в умовах воєнного часу планують 91% державних службовців, а після війни 86,4%», - наголосила Голова НАДС.