• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English
Наталія Алюшина: “Старт реформи оплати праці, впровадження HRMIS, адаптація державної служби до сучасних викликів - ключові напрями діяльності НАДС у 2020 році”
опубліковано 04 березня 2021 року о 15:07

Минулий рік став не лише для НАДС, а й усієї державної служби роком змін та нових можливостей. Адаптація державних службовців до умов віддаленої роботи, реалізація реформи оплати праці на основі класифікації посад, активна робота в HRMIS, налагодження співпраці зі службами управління персоналом в органах місцевого самоврядування, розвиток системи професійного навчання – про ці та інші досягнення НАДС прозвітувала Голова Агентства Наталія Алюшина під час публічного звіту, 4 березня.

“Хочу акцентувати увагу на важливості та нагальності удосконалення системи державної служби в Україні. Пріоритетність цього завдання підтверджена і в Стратегії реформування державного управління, і в Стратегії національної безпеки України, Резолюції Парламентської Асамблеї Ради Європи «Функціонування демократичних інститутів в Україні», Меморандумі про економічну і фінансову політику між Україною та Міжнародним валютним фондом. НАДС впевнено рухається до наміченої цілі, адже від реформи державної служби значною мірою залежить успіх й інших реформ. Бо саме ефективність та спроможність системи державної служби, обумовлює здатність країни надавати якісні послуги та забезпечувати інтереси її громадян”, - відзначила під час свого виступу Наталія Алюшина.

Одним з головних акцентів у доповіді Голови Агентства - була реформа системи оплати праці держслужбовців. Нову модель оплати праці розроблено відповідно до рекомендацій SIGMA. Відповідну законодавчу ініціативу представлено на Комітетських слуханнях за участю Представництва ЄС в Україні, народних депутатів України, міністрів та інших стейкхолдерів й партнерів.

В рамках кроків з реалізації реформи, НАДС підготовлено ключові документи. Серед них Концепція реформування, методика проведення класифікації посад та дорожня карта реформи. 

Також, розпочато експериментальний проєкт щодо запровадження системи оплати праці на основі класифікації посад. Його учасниками стали: НАДС та його територіальні органи, СКМУ, Міністерство фінансів та Міністерство цифрової трансформації. Пілот триватиме протягом 2021-2022 років.  

Наступний важливий проєкт НАДС - впровадження інформаційної системи управління людськими ресурсами на державній службі (HRMIS).  Впродовж року кількість державних органів залучених в Систему зросла від 3 до 25. Крім того, до HRMIS було внесено інформацію щодо 16 406 працівників. Для порівняння, на початок року ця цифра становили лише 960. А ще створено комплексну систему захисту інформації (КСЗІ), проведено її державну експертизу та отримано атестат відповідності.

Слід зауважити, що станом на 31 грудня 2020 року в НАДС повністю завантажено дані щодо заробітної плати, опрацьовано всі кадрові операції, проведені у підсистемі «Штат і персонал». Здійснено нарахування, сформовано платіжні відомості і звіти у підсистемі «Зарплата та табель».

А ще впродовж минулого року прийнято 15 актів законодавства з питань формування та реалізації політики у сфері управління персоналом на державній службі. Зокрема,  передбачено можливість для державних службовців працювати за межами адміністративної будівлі та встановлювати гнучкий графік роботи. Крім цього, враховано і можливість дистанційного проведення тестування на знання законодавства кандидатів на зайняття посад категорій «Б» і «В», які не належать до посад фахівців з питань реформ, та співбесіди на зайняття посад категорій «А», «Б» і «В» з допомогою відеоконференції. Це сприятиме стабільному проведенню конкурсів навіть під час карантину. 

Працює НАДС і над створенням належних умов для професійного розвитку публічних службовців. Прийнято 24 законодавчих та нормативно-правових актів, в основі яких – інноваційні засади функціонування та розвитку системи професійного навчання. Запроваджено єдині підходи до проведення оцінювання результативності професійного навчання публічних службовців. Щодо кількісних показників, то протягом року забезпечено підвищення кваліфікації 44 304 державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування за рахунок коштів державного бюджету. 

В лютому 2020 року розпочав роботу Портал управління знаннями. На кінець року в системі зареєстровані 38 038 держслужбовців і посадових осіб місцевого самоврядування та 107 закладів освіти. Портал став важливою інформаційною платформою для підвищення рівня професійних знань. 

Окрему увагу слід приділити співпраці з міжнародними партнерами. А це 15  міжнародних проєктів, програм та організацій. Серед яких - Представництво ЄС в Україні, Світовий банк, програма SIGMA, ООН Жінки, Рада Європи, Координатор проектів ОБСЄ в Україні, Деспро, СІДС, Фонд Ганса Зайделя, Фонд імені Фрідріха Еберта. Спільна робота спрямована за такими напрямами, як: реформа системи оплати праці; управління людськими ресурсами; професійний розвиток публічних службовців; трансформація культури державної служби; автоматизація та цифровізація процесів та процедур на державній службі та ін.

Одним із важливих кроків стало часткове відновлення контролюючих функцій НАДС. Зокрема, було відновлено дієвий механізм виявлення та запобігання в державних органах порушень, пов’язаних з прийняттям, проходженням та припиненням державної служби, відповідно до вимог Закону України «Про державну службу».

Не менш амбітним буде для НАДС і 2021 рік. Серед ключових пріоритетів Агентства Наталія Алюшина відмітила: 

  • реалізацію реформи системи оплати праці. Зокрема, завершення класифікації посад та розробку системи грейдів (зарплатних рівнів) для посад державної служби. НАДС має забезпечити прозору та конкуренту систему оплати праці для державних службовців;

  • удосконалення процедури проведення конкурсу. Наразі готуються зміни, спрямовані на централізацію та автоматизацію процесу проведення конкурсу, а також  підвищення прозорості та довіри до конкурсної процедури;

  • продовження впровадження HRMIS. Впродовж 2021 року  заплановано підключити до HRMIS 25% працівників усіх державних органів;

  • актуалізацію законодавства про службу в органах місцевого самоврядування;

  • формування організаційної культури державної служби. Зокрема, оновлення загальних правил етичної поведінки держслужбовців спрямованих на формування етичних принципів та дотримання гендерної рівності на державній службі;

  • діджиталізацію системи формування та розміщення державного замовлення, а також розробка концепції Вищої школи публічного управління для забезпечення професійної підготовки управлінських кадрів на державній службі.

З повним звітом можна ознайомитися за посиланням - https://bit.ly/3aRSAe2 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux