2 грудня під час засідання Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування підтримано і рекомендовано на розгляд ВРУ Законопроєкт «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу» щодо кандидатського резерву» (реєстр. №3491), доопрацьований із врахуванням пропозицій європейських партнерів.
Зокрема законопроєктом передбачено ряд норм, які дозволяють відновити проведення конкурсної процедури на посади державної служби. Це питання є досить критичним. І про важливість його оперативного вирішення зазначила Голова НАДС Наталія Алюшина під час виступу у Комітеті.
«Якщо 3 липня, коли було прийнято законопроєкт (реєстр. № 3491), у нас було 3 тисячі оголошених вакансій, то сьогодні – їх 15500. Із них на посади державної служби категорії «А» - 120. Це надзвичайно велике навантаження на Комісію з питань вищого корпусу державної служби. Навіть якщо рахувати, що вони працюватимуть 5 днів на тиждень, то для того, щоб закриті ці 120 вакансій, їм потрібно 120 днів, а це пів року. Якщо вони працюватимуть 3 дні на тиждень – 10 місяців. А якщо хоча б 2 дні на тиждень, то це – 15 місяців, або 300 днів. Ми маємо розуміти, що після відновлення конкурсної процедури всі державні органи почнуть проводити конкурси. Адже необхідно ще заповнити вакансії категорії «Б» і «В». А ще є фахівці з питань реформ, які також проходять конкурсну процедуру. І враховуйте те, що всі члени комісії – це, як правило, керівники структурних підрозділів держорганів. Тому, наші європейські колеги, самі запропонували подовжити період закриття вакансій, на які проводилися добори», - зазначила під час виступу Наталія Алюшина.
Зазначимо, що проєкт Закону (реєстр. № 3491) передбачає наступне:
- відновлення конкурсної процедури;
- оголошення конкурсів на посади, на які були проведені добори. Конкурси на категорію «А» мають бути оголошені протягом пів року та закриті - протягом року. Конкурси на категорії «Б» та «В» необхідно оголосити впродовж року та закрити - впродовж 18 місяців;
- унеможливлення звільнення державних службовців категорії «А» за політично вмотивованими рішеннями;
- запровадження кандидатського резерву, що містить відомості про кандидатів на посади державної служби, які успішно пройшли всі етапи оцінювання під час конкурсного відбору, але не стали переможцями;
- виключення необхідності повторного проходження державними службовцями спеціальної перевірки. А саме у разі їх подальшого призначення (без розриву діяльності) на цю саму або іншу посаду державної служби, а також на посаду в органах місцевого самоврядування.
Депутати профільного Комітету підтримали доопрацьований документ та рекомендували його для розгляду Верховною Радою України.