У Національний тиждень безбар’єрності продовжуємо серію публікацій про публічне управління без бар’єрів.
Уявіть, що ви звертаєтесь до органу влади, щоб отримати державну послугу. І замість стіни з табличками, безлічі кабінетів, черг та складної мови потрапляєте відразу туди, куди треба - без зайвих бар’єрів, без «це не до нас», без остраху бути не таким або не такою. З людським ставлення, простими словами і зрозумілими діями ви оперативно отримуєте необхідну допомогу. Це новий стандарт публічної служби, над яким ми працюємо. І державна служба, і служба в органах місцевого самоврядування уже проходить шлях трансформації у забезпеченні безбар’єрності для громадян.
Адже безбар’єрність - не лише про пандуси. Це про людей. Про спроможність бачити, чути, враховувати, адаптувати. Про професійну етику, яка не зупиняється на фізичній доступності, а йде глибше - у ставлення, спілкування, рішення, які ми ухвалюємо щодня.
Проєкт НАДС «Публічне управління без бар’єрів: професійно-освітній аспект» - один із наших системних кроків у цьому напрямку. Проєкт створений саме для того, щоб публічні службовці не просто чули про безбар’єрність, а розуміли, як вона працює у щоденній роботі: під час формування політики, і надання послуг, взаємодії один з одним в колективі. Це про сервіси, які не створюють перешкод. Про простори, де є місце кожному. Про зручність, людяність, доступність.
Щоб ці зміни не залишалися лише на рівні намірів - ми працюємо через знання. Зокрема:
Вже з 2025 року ми зможемо чітко бачити, які органи публічної влади демонструють лідерство у цій темі.