У НАДС відзначили переможців конкурсу «Кращі практики впровадження освітніх інновацій у системі професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад» у 2024 році.
Лавреатів привітали Голова НАДС Наталія Алюшина, Голова Офісу Ради Європи в Україні Мачей Янчак, менеджерка проєктів з прав людини та доступу до правосуддя Проекту «Права людини для України (Фаза ІІ)» Програми розвитку ООН в Україні, член Конкурсної комісії Світлана Колишко, експерт з громадського представництва Програми USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE), голова Конкурсної комісії Володимир Купрій.
«Конкурс «Кращі практики впровадження освітніх інновацій у системі професійного навчання» ми проводимо вже п’ятий рік поспіль. За ці роки нам вдалося об’єднати освітян, науковців, представників державних органів ідеєю популяризації освітніх інновацій, важливістю обміну думками та ідеями щодо шляхів підвищення результативності та якості професійного навчання публічних службовців», - підкреслила Наталія Алюшина.
Голова Агентства також додала, що деякі номінації в рамках конкурсу змінюються з урахуванням з вимог часу. Так, цього року було запроваджено нову номінацію «Професійне навчання для розвитку англомовної компетентності публічних службовців». «В умовах інтеграції України до ЄС володіння англійською мовою стає важливим елементом професійної компетентності державних службовців. Саме державні службовці реалізують проєвропейські реформи, беруть участь у розробці євроінтеграційних законів, представляють Україну на переговорах в інституціях ЄС. Крім цього, вимога володіти англійською мовою державними службовцями закріплена Законом України «Про використання англійської мови в Україні», - зауважила Наталія Алюшина.
Голова Офісу Ради Європи в Україні Мачей Янчак зазначив, що реформа децентралізації має високий рівень підтримки населення в Україні (77%), а нове дослідження засвідчило сильну мотивацію службовців до навчання та впровадження сучасних стандартів. Тому освітні інновації та найкращі практики є основою для розбудови професійної та ефективної публічної служби, що сприяє відновленню та розвитку країни.
Цьогоріч до участі у Конкурсі подано 48 заявок в 4 номінаціях:
До речі, серед учасників вже не вперше є заклади освіти, які, перебуваючи в статусі переміщених, знаходять сили та ресурси для впровадження інновацій в освітній процес.
Якими ж практиками ділилися учасники цього року? Донецький національний університет імені Василя Стуса запровадив інноваційну освітню практику «Cooperative Learning». Головна мета – забезпечити умови для ефективної командної роботи студентів, використовуючи підтримку фасилітаторів і фасилітаторок (викладачів та викладачок освітніх компонентів). На кожному етапі підготовки проєктів студенти співпрацюють у групах, взаємно допомагаючи одне одному досягати поставлених завдань. Навчання відбувається не лише через традиційні форми викладання, але й через активну участь у процесі створення колективних проєктів. Студенти разом аналізують проблеми, розробляють стратегії та презентують результати, вчаться розподіляти ролі та відповідальність, розвиваючи свої лідерські якості.
Київський регіональний центр підвищення кваліфікації впровадив інноваційну освітню практику «Лабораторія штучного інтелекту для публічних службовців». Вона спрямована на впровадження інноваційних підходів у систему підготовки та професійного розвитку публічних службовців шляхом створення та розвитку Лабораторії штучного інтелекту. Лабораторія об’єднує програми з цифровізації та цифрової трансформації, відкриваючи нові можливості для ефективного використання сучасних технологій у публічному управлінні. Завдяки програмам Лабораторії учасники отримують практичні знання та навички роботи з технологіями ШІ, а також вчаться застосовувати їх у своїй професійній діяльності.
Національна служба здоров’я України поділилася інноваційною освітньою практикою «Внутрішнє навчання як інструмент саморозвитку державних службовців». Освітня практика передбачає особливий підхід до професійного розвитку працівників НСЗУ. Вона спрямована на створення сприятливого середовища для підвищення кваліфікації державних службовців через систематичне внутрішнє навчання. Основна ідея практики полягає в тому, що знання та досвід стають доступними безпосередньо «всередині» організації завдяки спільній роботі та обміну досвідом між працівниками. Це дозволяє розвивати професійні навички, підвищувати компетентність і мотивувати службовців до постійного саморозвитку.
Заслуговує на увагу освітня практика Вищої школи публічного управління «Комплексний підхід до вивчення англійської мови на державній службі». Практика передбачає комплексний підхід до вивчення англійської мови, який охоплює не лише базові мовні навички, а й спеціалізовану термінологію, необхідну для професійного спілкування в межах державної служби. Зокрема, започатковано діяльність англомовного клубу «Speaking club» та Літніх/Зимових англомовних шкіл, розроблено навчально-методичні матеріали та посібники («Іноземна мова в публічному адмініструванні» (рівень перший-другий) та ін.), підготовлено англо-українські тематичні мінісловники з публічного адміністрування «Glossary for Public servants», «EU Glossary».
Ми обов'язково розповімо детальніше про цьогорічних переможців Конкурсу. То ж слідкуйте за новинами.
Конкурс відбувся завдяки підтримці Програми Ради Європи «Посилення доброго демократичного врядування і стійкості в Україні».