• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English
Актуальні запитання та відповіді щодо визначення результатів виконання завдань державними службовцями у 2024 році
опубліковано 04 жовтня 2024 року о 12:20

Шановні колеги! Пропонуємо вашій увазі відповіді на найпоширеніші запитання, які розглянуто під час вебінару 23 вересня 2024 року.

1. Як оцінювати результати службової діяльності державних службовців, які перебувають за штатом державного органу? 

Відповідь: згідно з частиною першою статті 44 Закону України «Про державну службу» (далі – Закон), а також пунктами 12 та 14 Порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 р. № 640, (далі – Порядок), визначення завдань, визначення результатів виконання завдань та затвердження висновку щодо результатів оцінювання має бути здійснено щодо всіх державних службовців, які працюють на займаних посадах (з урахуванням умов, передбачених наведеними положеннями законодавчих актів). Отже, віднесення посади категорії «Б» або «В» за штат державного органу жодним чином не перешкоджає визначенню результатів службової діяльності державного службовця, який перебуває на такій посаді. Оцінювання в такому випадку відбувається на загальних підставах, визначених статтею 44 Закону та положеннями Порядку.

2. Якщо в переглянутих завданнях додалося нове завдання, з яким державний службовець працює менше трьох місяців і яке буде виконано до початку оцінювання (прийняття наказу) чи підлягає це нове завдання оцінюванню чи розглядається як таке, з яким державний службовець працює менш як три місяці, тобто не підлягає оцінюванню?

Відповідь: згідно з пунктом 13 Порядку визначення результатів виконання завдань проводиться у жовтні - грудні за період з 1 січня поточного року або з дати визначення завдань і ключових показників до дати прийняття наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань. Таким чином дата перегляду завдань не впливає на перебіг періоду роботи із завданнями. В ситуації, наведеній у запитанні, завдання, визначене в результаті перегляду, оцінюватиметься в установленому порядку.

3. Як оформити процедуру припинення оцінювання після звільнення державного службовця?

Відповідь: пунктом 8 Порядку встановлено, що у разі звільнення державного службовця або його переведення на іншу посаду державної служби до затвердження висновку процедура оцінювання за посадою державної служби, яку він займав, припиняється. Відповідні відомості зазначаються в особовій картці такого державного службовця. Отже, процедура оцінювання має вичерпний перелік підстав для її припинення, передбачений Порядком. Таке припинення відбувається автоматично і не потребує прийняття додаткових розпорядчих актів.

4. Чи включати до наказу про визначення результатів виконання завдань державного службовця, який знаходиться на лікарняному у зв'язку з вагітністю та пологами?

Відповідь: ні, не включати. Пункт 14 Порядку містить перелік підстав, за наявності яких визначення результатів виконання завдань не проводиться і висновок щодо оцінювання результатів службової діяльності державних службовців не затверджується. Однією з таких підстав є перебування у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, без збереження заробітної плати відповідно до пункту 3 частини першої статті 25 Закону України «Про відпустки».

Звертаємо увагу, що для того, щоб визначення результатів виконання завдань державним службовцем не проводилось в поточному звітному періоді, такі підстави мають бути наявні на момент прийняття наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань. Лише у такому разі відповідного державного службовця не включають в цей наказ (розпорядження).

Однак, якщо одна з підстав, передбачених пунктом 14 Порядку, настала після прийняття згаданого наказу (розпорядження), визначення результатів виконання завдань державним службовцем, якого включено в такий наказ (розпорядження), не припиняється, а здійснюється без проведення оціночної співбесіди (у зв’язку з його відсутністю) згідно з абзацом другим пункту 37, абзацом другим пункту 38 та абзацом другим пункту 40 Порядку.

5. Яка кількість державних службовців може отримати оцінку відмінну в одному державному органі?

Відповідь: Законом та Порядком не встановлена гранична кількість відмінних оцінок, що можуть бути виставлені державним службовцям в державному органі. Разом з тим, на думку НАДС, виставлення всім державним службовцям відмінних оцінок може свідчити про формальний підхід до проведення цієї процедури, зокрема при визначенні завдань і ключових показників.

6. Чи може керівник виставити за одне завдання максимальний бал «4», а решту завдань – «3», якщо не пройдено професійне навчання відповідно до індивідуальної програми підвищення професійного розвитку?

Відповідь: ні, не може. Згідно з критеріями виставлення балів, що містяться у додатку 4 до Порядку, для виставлення за виконане державним службовцем завдання найвищого балу, а саме «4», серед іншого таким державним службовцем має бути пройдено професійне навчання відповідно до індивідуальної програми, за результатами якого нараховано не менше, ніж 0,4 кредиту ЄКТС. Отже, у разі непроходження професійного навчання відповідно до індивідуальної програми підвищення професійного розвитку, виставлення балу «4» не допускається за жодне із завдань.

7. Безпосереднім керівником для керівника структурного підрозділу ОДА без статусу юридичної особи публічного права є начальник ОВА. Чи можуть у оціночній співбесіді також брати участь керівник апарату ОДА і заступник Голови ОДА?

Відповідь: статтею 44 Закону визначено, що оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В», здійснюється безпосереднім керівником державного службовця та керівником самостійного структурного підрозділу.

Отже, у наведеній ситуації участь у оціночній співбесіді керівника апарату та заступника Голови ОДА не передбачено, а проводити таку співбесіду має безпосередній керівник, а саме начальник ОВА.

8. Чи може бути один наказ і на категорію «А» і на категорію «Б» і «В».

 Відповідь: пунктом 5 Порядку визначено, що для визначення результатів виконання завдань суб’єктом призначення приймається наказ (розпорядження), в якому зазначається:

  • список державних службовців;
  • строк визначення результатів виконання завдань;
  • доручення, необхідні для організаційного забезпечення проведення цього етапу оцінювання (у разі потреби).

Проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України про визначення результатів виконання завдань державними службовцями, які обіймають посади державної служби категорії «А», призначення на посаду та звільнення з посади яких здійснюється Кабінетом Міністрів України, розробляє та вносить в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України НАДС. Такий проєкт розпорядження на засіданні Кабінету Міністрів України представляє Міністр Кабінету Міністрів України. Разом з тим, в державному органі, в якому керівник цього органу є суб’єктом призначення для державних службовців категорій «А», «Б» і «В», може бути виданий один наказ про визначення результатів виконання завдань для всіх трьох категорій посад державної служби.

9. Коли саме має бути прийнятий наказ (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань? 

Відповідь: згідно з пунктом 13 Порядку визначення результатів виконання завдань проводиться у жовтні – грудні за період з 1 січня поточного року або з дати визначення завдань і ключових показників до дати прийняття наказу (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань. Таким чином, наказ (розпорядження) про визначення результатів виконання завдань державними службовцями категорії «Б» і «В» державного органу може бути виданий у період з жовтня по грудень звітного року.

Водночас для визначення дати прийняття такого розпорядчого акта доцільно враховувати кількість державних службовців державного органу, результати виконання завдань якими підлягають оцінюванню в цьому році. Запропоновані в такому розпорядчому акті строки, мають дозволяти якісну організацію проведення усіх етапів процедури оцінювання, водночас враховувати, що преміювання відмінників має відбутися в поточному звітному році (в грудні).

Окремо звертаємо увагу, що датою завершення звітного періоду є дата видання згаданого наказу (розпорядження). У разі видання цього розпорядчого акта у вересні – звітний період для державних службовців цього органу завершиться до початку фактичного нормативно встановленого періоду для визначення результатів оцінювання.

10. Який строк звільнення державного службовця у разі отримання ним негативної оцінки?

Відповідь: на сьогодні Закон не містить чіткого строку для звільнення державного службовця у зв’язку з отриманням ним негативної оцінки.

Вважаємо, що такий строк має бути достатній для ознайомлення державного службовця з наказом про затвердження висновку згідно зі статтею 44 Закону, а також достатнім для передачі справ відповідно до статті 89 Закону. Таким чином, строк від 5 до 10 днів може бути достатнім для належного оформлення звільнення державного службовця на згаданій підставі.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux