• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English
До уваги суб’єктів надання освітніх послуг: НАДС розроблено методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання
опубліковано 03 жовтня 2024 року о 14:05

Колеги! Національним агентством України з питань державної служби розроблено методичні рекомендації щодо організації інклюзивного навчання суб’єктами надання освітніх послуг у сфері професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (наказ НАДС від 01.10.2024 року №138-24).

Мета цього документу – створення сприятливого і безпечного інклюзивного освітнього середовища на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників для забезпечення якісного професійного навчання осіб з особливими освітніми потребами.

Методичні рекомендації стануть у пригоді як допоміжний інструмент визначення потреб учасників професійного навчання з особливими освітніми потребами, виявлення проблем під час організації інклюзивного навчання та прийняття рішень для їх розв’язання/усунення. 

Ось кілька загальних рекомендацій:

  • суб’єктам надання освітніх послуг для організації освітнього процесу учасників професійного навчання з особливими освітніми потребами рекомендується здійснювати організаційні заходи щодо створення безпечного інклюзивного освітнього середовища та застосування принципів універсального дизайну в організації освітнього процесу;
  • суб’єктам надання освітніх послуг під час створення безпечного інклюзивного освітнього середовища рекомендується планувати та організовувати фізичний, освітній, цифровий та інформаційний простір, а також соціальне середовище, що забезпечує умови для ефективної взаємодії всіх учасників освітнього процесу з урахуванням їх індивідуальних особливостей;
  • під час організації інклюзивного освітнього процесу суб’єктам надання освітніх послуг рекомендується застосовувати принципи універсального дизайну та розумне пристосування, що забезпечить учасникам професійного навчання з особливими освітніми потребами: рівність та архітектурну, транспортну, інформаційну, комунікаційну доступність; гнучкість освітнього середовища; простоту та зручність використання освітнього середовища незалежно від їх досвіду, рівня освіти, мовного рівня; легке сприйняття та доступність інформації, незважаючи на сенсорні можливості учасника професійного навчання; терпимість до помилок; низький рівень фізичних зусиль; достатній розмір для доступу та використання;
  • суб’єктам надання освітніх послуг рекомендується облаштувати приміщення для надання консультацій психологом.
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux