• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English
Голова НАДС Наталія Алюшина: "Для 44% державних службовців в Україні доброчесність є ключовою цінністю"
опубліковано 27 червня 2024 року о 12:42

Державні службовці зараховують доброчесність до трійки ключових цінностей, яких вважають за важливе дотримуватися. Зокрема, для 44% держслужбовців в Україні доброчесність є ключовою цінністю в роботі та житті.

Про це розповіла Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина під час панельної дискусії «Зміна соціальних норм через просування доброчесності». Дискусія відбувалася в рамках заходу, присвяченого запуску Проєкту «Сприяння доброчесності у публічному секторі».

Наталія Алюшина зазначила, що Агентством запроваджено  Моніторинг зміни бачення державних службовців щодо застосування стандартів доброчесності. Його результати свідчать про сформоване сприйняття, що корупція та зловживання владою відбуваються на обмеженому рівні і не є проблемою для більшості службовців. Так, 75,6% всіх респондентів погоджуються з твердженням, що на публічній службі заохочується доброчесність та нульова толерантність до корупції. 

Окремо Голова НАДС підкреслила важливість забезпечення гідної та конкурентної заробітної плати в контексті доброчесності. Адже низька зарплата означає дефіцит кадрів та ризик для належного виконання функцій держави. Наразі законопроект №8222, що є основою реформи системи оплати праці державних службовців,  проголосовано Парламентом в першому читанні. Триває підготовка до його розгляду в другому читанні. Прийняття цього законопроекту стане важливим кроком у розбудові професійної та доброчесної державної служби. Адже одним з ключових його маркерів є оновлення структури зарплати, зменшення складових і надбавок.

За її словами, не менш важливо подбати й про прозору конкурсну процедуру за меритократичним принципом. На виконання Плану України, розробленого в рамках реалізації ініціативи ЄС “Ukraine Facility”, передбачено відновлення конкурсів з урахуванням професійних компетентностей кандидатів. Наразі вже розпочато роботу над новим Порядком проведення конкурсу на зайняття посад державної служби. Також планується розробка нового функціоналу Єдиного порталу вакансій публічної служби.

Крім заробітної плати та конкурсної процедури, Наталія Алюшина відзначила важливість побудови в кожному органі організаційної культури та лідерство керівника щодо просування стандартів доброчесності. Оскільки, якщо сам керівник формує всередині колективу нетерпимість до корупції, то й поведінка його оточення буде аналогічною.  

Не менш важливим аспектом є зміна інформаційних наративів. Голова НАДС закликала журналістів більше розповідати про позитивні приклади та історії щодо роботи публічних службовців. Адже в більшості випадків ЗМІ краще підхоплюють та поширюють інформацію про корупцію чи інші порушення. Постійна трансляція у суспільство меседжів про те, що більшість державних службовців є корупціонерами, сформувало майже непереборний стереотип. Тож, аби змінити ставлення суспільства до державної служби, необхідно створити умови для витіснення з інфопростору терміну “корумпований чиновник”. З цією метою НАДС розроблено Комунікаційну стратегію просування доброчесності на публічній службі. Її реалізація сприятиме зміні сприйняття суспільством публічних службовців, а також побудові в масовій свідомості образу доброчесних професіоналів.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux