05 березня Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина презентувала публічний звіт про діяльність НАДС за 2024 рік.
Під час заходу було представлено результати роботи Агентства у сфері реформування державної служби, управління персоналом державних органів, цифровізації, професійного розвитку публічних службовців, реформи оплати праці, просування доброчесності, залучення молоді й ветеранів на публічну службу, міжнародної співпраці, тощо.
«2024 рік став для державної служби роком стійкості та трансформацій. В умовах війни ми не просто забезпечували безперервну роботу державних органів, а й системно трансформували державну службу, наближаючи її до європейських стандартів», – зазначила Наталія Алюшина.
Одним із ключових напрямів діяльності НАДС стало реформування системи оплати праці. На нові умови переведено 73% державних службовців, що дозволило усунути диспропорції в оплаті праці між категоріями посад та зробити систему більш прозорою. На 41% зменшились диспропорції в оплаті праці на центральному рівні (перша юрисдикція). Продовжується робота над розвитком цифрових HR-інструментів. Продовжується впровадження Інформаційної системи управління людськими ресурсами (HRMIS), до якої вже підключено 768 державних органів та 39 665 працівників.
Також запроваджено ProjectUA – систему стратегічного планування та моніторингу, що дозволяє автоматизувати планування роботи та відстежувати виконання завдань у режимі реального часу. Окремими вебсторінками на порталі НАДС створено Dashboard для відстеження динаміки та аналізу статистики кількісного складу державних службовців, а також Dashboard для визначення поточного прогресу у виконанні Плану роботи НАДС.
«Ми створюємо сучасні цифрові інструменти для управління персоналом, які підвищують ефективність та прозорість роботи державних органів. Це важливий крок на шляху до європейських стандартів державного управління», – наголосила Наталія Алюшина. НАДС також приділяє значну увагу професійному розвитку публічних службовців. Понад 29 тисяч осіб підвищили кваліфікацію у Вищій школі публічного управління. 25 тисяч службовців безоплатно вивчають англійську мову в межах проєкту Eng4PublicService. 139 450 публічних службовців користуються можливостями Порталу управління знаннями, що об'єднує 164 освітні заклади та міжнародні проєкти. Одним із важливих напрямів роботи у 2024 році стало залучення молоді та ветеранів на публічну службу. Протягом року НАДС запровадило стажування молоді в органах місцевого самоврядування, проводило кар’єрні консультації для ветеранів та щотижневе інформування про актуальні вакансії. Також продовжується набір кандидатів до Резерву відновлення – кадрового резерву працівників державних органів для роботи на деокупованих територіях України (наразі на платформі зареєстровано 3 226 анкет кандидатів). Окрему увагу Голова НАДС приділила питанню посилення спроможності органів місцевого самоврядування.
За словами Наталії Алюшиної, прийняттям Закону України «Про службу в ОМС» № 3077 уже є законодавча рамка для місцевого самоврядування. І хоча Закон набирає чинності через 6 місяців з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні, НАДС вже впроваджує Дорожню карту з його реалізації - розроблено низку типових положень і порядків, методичні рекомендації та посібники, проведено кілька опитувань HR-працівників служб управління персоналом, організовано публічні заходи для працівників ОМС, тощо. Крім того, Наталія Алюшина розповіла про діяльність НАДС на міжнародній арені: впровадження інструментів інституціональної розбудови Twinning і TAIEX, співпрацю з Європейською Комісією, ОЕСР та SIGMA, координацію впровадження системи управління якістю в органах виконавчої влади (CAF) та ін.
Серед пріоритетів на 2025 рік Голова НАДС назвала продовження реформи системи оплати праці, подальшу цифровізацію HR-процесів, відновлення конкурсів на посади держслужби, залучення молоді й ветеранів на публічну службу, впровадження інклюзивного середовища в державному секторі та розширення системи професійного навчання держслужбовців та посадових осіб ОМС.
«Державна служба – це люди, які тримають тил, забезпечують безперервність управлінських процесів та наближають нашу Перемогу. Ми й надалі будемо змінювати публічну службу, щоб вона була сучасною, прозорою та ефективною. Попереду багато роботи, але разом із командою та партнерами ми впевнено рухаємося вперед і реалізуємо ці зміни», – підсумувала Наталія Алюшина.