Цифровізація державних послуг створює дві зони ризиків. Перша – у принципових відмінностях між цифровою та людською логіками прийняття рішень. Друга – залежність від технічних умов в умовах війни і блекаута. На цьому наголосила Голова НАДС Наталія Алюшина у презентації «Український кейс. «Цифрова» зона ризику сфери державних послуг» під час дискусії Capacity4Change (C4C), організованій Представництвом GIZ у Брюсселі у співпраці з проектом GIZ «Регіональний фонд Східного партнерства для Реформи державного управління» C4Cevent, що відбувся 1 грудня у столиці Бельгії.
Голова Агентства зауважила, що цифрова логіка спрямована на стандартизацію, раціоналізацію та кількісні судження. Логіка натомість держслужбовця визначається знаннями, досвідом та розумінням людських потреб.
«Необхідно глибше вивчати процеси, які впливають на перетворення рішень від людини до «цифри». Важливо, аби цифрова логіка враховувала людський фактор. «Залізо» - інструмент логістики, а генератором послуги є публічний службовець. Діяльність держслужбовця складніше набору правил, оскільки передбачає мережу взаємозалежних практик», - наголосила Наталія Алюшина.
Війна є, на її думку, другим виміром ризиків. «Слабким місцем цифровізації за умов форсмажора є залежність від технічних умов. Це загроза всім державним інститутам. В умовах знищення енергетичної інфраструктури та блекауту є ризики відрізання громадян від цифрових послуг», - підкреслила Наталія Алюшина.
Довідково: Capacity4Change (C4C) — серія заходів у Брюсселі, організована Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH у співпраці з обраними партнерськими установами та організаціями. Метою цього заходу є збагачення політичних дебатів у Брюсселі практичними ноу-хау та досвідом впровадження, а також інноваційними підходами, складним аналізом, цікавими публікаціями та ідеями, що спонукають до роздумів. Цього року тема заходу – цифрова трансформація та реформа державного управління у країнах Східного партнерства.