Поради для служб управління персоналом: як підтримати успішну інтеграцію ветеранів та ветеранок у колектив

опубліковано 15 серпня 2025 року о 14:03

Щоб ветерани та ветеранки могли максимально реалізувати свій професійний потенціал, служби управління персоналом мають діяти системно — ще з моменту вступу на публічну службу і протягом усього періоду адаптації.

Як службам управління персоналом підтримати успішну інтеграцію ветеранів та ветеранок у колектив?

1. Формуйте сприятливу організаційну культуру в органі публічної влади 

  • Розгляньте можливість організації зустрічі колективу з представниками ветеранських організацій та волонтерських об’єднань, щоб колеги розуміли, як ефективно комунікувати та взаємодіяти з ветеранами, зокрема які теми та питання варто уникати.
  • Проводьте внутрішні опитування колективу з метою виявлення можливих стереотипів, упереджень чи комунікаційних бар’єрів.
  • Популяризуйте позитивний досвід, зокрема публікуйте історії успішної інтеграції ветеранів у вашому органі на внутрішньому порталі чи в розсилках.
  • Організуйте тренінги з ефективної комунікації та командної роботи.

2. Допомагайте створювати безбар’єрний робочий простір 

  • За можливості підтримайте запит ветерана/ветеранки на гнучкий графік роботи або роботу за межами адміністративної будівлі (дистанційну роботу)
  • Узгодьте із колегами оптимальний та чіткий розподіл завдань, що допоможе швидко повернутися до ритму роботи та уникати зайвого навантаження.
  • За потреби організуйте робоче місце ближче до ліфта чи виходу, у разі необхідності зменшити фізичне навантаження.
  • Продумайте облаштування місць для харчування, короткого відпочинку та відновлення психологічної рівноваги.

3. Організуйте підтримку ментального здоров’я 

  • Налагодьте співпрацю з психологами та ветеранськими центрами, волонтерськими організаціями, щодо надання консультаційної допомоги та проведенні спільних заходів.
  • Підготуйте та надайте доступ для ветеранів та ветеранок до інформації про фахівців, які надають психологічну допомогу (установи, гарячі лінії, ветеранські центри).
  • Пояснюйте, що HR-фахівець не замінює психолога, але може вислухати без осуду, підтримати та підказати куди звернутися за допомогою.
  • Розробіть і поширюйте короткі інструкції для колективу: що робити, якщо ви бачите, що колега переживає психологічну кризу.

4. Забезпечте адаптацію на робочому місці

  • Визначте наставника, який допоможе ветерану/ветеранці швидше адаптуватися в колективі та проводьте індивідуальні бесіди для виявлення потреб та очікувань від роботи.
  • Надавайте необхідну інформаційну, методично-консультативну та організаційно-технічну допомогу.
  • Регулярно перевіряйте рівень задоволеності ветерана умовами праці.
  • Розробіть довідник для ветерана, в якому висвітліть необхідну для роботи інформацію: основні права і обов’язки, етичні засади поведінки, соціальне забезпечення та відпустки, контакти працівників органу, перелік найпоширеніших питань тощо.

5. Підтримуйте практику надання зворотного зв’язку

  • Формуйте атмосферу відкритості, де працівник може висловити свою думку без страху негативних наслідків.
  • За потреби організовуйте внутрішні навчання з розвитку навичок конструктивного спілкування.
  • Використовуйте зрозумілі та доброзичливі формулювання під час надання зворотного зв’язку та заохочуйте співробітників ділитися ідеями щодо покращення робочих процесів та умов праці.
  • Створіть безпечний канал для анонімних звернень і пропозицій.


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux