Чому потрібно підтримувати мотивацію працівників?
Через втому та перманентний стрес, викликаний повномасштабною війною, у працівників знижується мотивація працювати. В такі кризові моменти складно зосередитися на робочих завданнях та спостерігається втрата продуктивності. Тож, перед фахівцями з питань управління персоналом стоїть виклик — як підтримати працівників та допомогти їм?
Перше про що потрібно подбати — продумати програму мотивації у вашому органі. Як це зробити і на що звернути увагу читайте в наших рекомендаціях для фахівців з управління персоналом.
Переконайтеся, що всі працівники розуміють місію, візію та цінності органу публічної влади. Це сприятиме командотворчому процесу, адже всі працюватимуть на спільний результат та матимуть однакові ціннісні орієнтири.
Стимулюйте комунікацію між працівниками як на робочих зустрічах, так і поза ними. Допомагайте в організації тімбілдінгу та спільних проєктів.
Неформальній взаємодії між колегами також може сприяти створення простору для командної роботи або відпочинку (це може бути окремий кабінет або місце у холі). Волонтерство та інші заходи, що наближатимуть нашу країну до перемоги, тільки посилять співпрацю та створять позитивну атмосферу в колективі.
За потреби, організовуйте навчання, тренінги та семінари, спрямовані на розвиток навичок співпраці та командної роботи.
Все це допоможе зміцнити комунікацію та співробітництво, підтримати командний дух, а також підкреслити важливість спільної роботи.
Створюйте в органі організаційну культуру, де зміни та новаторство цінуються і підтримуються на всіх рівнях, а вислів “Ініціатива карається” викорінюється назавжди. Важливо, щоб працівники відчували, що до запропонованих ними ідей дослухаються, а ініціативи підтримуються.
Шукайте можливості регулярно висловлювати словесні подяки за хорошу роботу, адже для цього не потрібно чекати офіційного свята чи видатної дати в календарі. Також, використовуйте різні способи визнання, наприклад: нагороди, подяки або публікації успіхів.
Висвітлюйте досягнення працівників у внутрішніх каналах комунікації та рекомендуйте керівникам відзначати досягнення колег під час внутрішніх зустрічей їх команд.
Переконайтеся, що всі працівники розуміють важливість та переваги надання зворотного зв'язку. За потреби, організовуйте внутрішнє навчання для працівників з навичок надання та отримання зворотного зв'язку.
Важливо, зворотний зв'язок має бути конструктивним, адекватним, надаватися вчасно та бути спрямованим на покращення та оптимізацію робочого процесу.
Крім того, створюйте атмосферу відкритості та поваги до різних точок зору, щоб кожен працівник міг висловлювати свою думку без страху перед негативними наслідками.
Розвивайте різні форми навчання та стимулюйте працівників до саморозвитку. Адже, коли співробітники відчувають, що їх розвиток важливий для органу, вони більш залучені до своєї роботи та вмотивовані досягати високих результатів.
Формуйте перелік існуючих програм підвищення кваліфікації та інформуйте працівників про можливість навчання за такими програмами. Також не забувайте про організацію та проведення внутрішніх навчань.
Стимулюйте обмін досвідом між працівниками та впроваджуйте кращі практики організації професійного навчання у вашому органі.
Розвивайте та підтримуйте баланс між роботою та особистим життям.
Вивчайте потреби у встановленні гнучкого режиму робочого часу чи віддаленої роботи, щоб працівники могли обрати для себе комфортний графік роботи.
Для формування відкритої організаційної культури, що орієнтована на людей, працюйте з упередженнями у питаннях безбар’єрності та інклюзивності на робочому місці. Також, організовуйте та проводьте заходи спрямовані на подолання стереотипів, наприклад, щодо віку, гендеру, фізичних особливостей працівників. Ініціюйте проведення навчань щодо підтримки ментального здоров'я, боротьби зі стресом та професійним вигоранням.
Вибудовуйте систему внутрішніх комунікацій, що задовольнятиме потреби працівників в отриманні інформації.
За можливості, організовуйте місця для харчування та відпочинку, простір для відновлення психологічної рівноваги працівників, тощо.
Корисні матеріали та ресурси до теми: