29 вересня, Україна відкрила двосторонні скринінгові зустрічі з Європейською Комісією за фінальним переговорним розділом, які тривали 29 та 30 вересня і є завершальними в межах скринінгу українського законодавства до права ЄС. За підсумками скринінгу буде визначено та зафіксовано рівень готовності України та її подальші зобовʼязання в межах процесу вступу в ЄС.
До складу української делегації під головуванням Віцепрем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України – Головного переговірника Тараса Качки також входить Голова НАДС Наталія Алюшина.
Скринінгова сесія у Брюсселі, що відбулася сьогодні, була присвячена переговорному розділу 22 «Регіональна політика та координація структурних інструментів».
Очільниця НАДС в рамках блоку «Адміністративна спроможність» представила Єврокомісії питання, присвячені публічній службі та управлінню людськими ресурсами, а також окреслила подальші кроки й завдання, зокрема на регіональному рівні. Зокрема, фокус уваги спрямовано на питання удосконалення порядку вступу на державну службу та органи місцевого самоврядування, залучення молоді на публічну службу, адаптації ветеранів та ветеранок, механізму оцінювання результатів службової діяльності державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Також йшлося про реформу системи оплати праці державних службовців на основі класифікації посад. Окремо Наталія Алюшина зупинилася на питанні професійного навчання публічних службовців, зокрема в регіональних центрах підвищення кваліфікації. Адже адміністративна спроможність забезпечується значною мірою професіоналізмом персоналу.
Довідково: Акти права ЄС у межах Розділу 22 здебільшого складаються з рамкових та імплементаційних регламентів, які не потребують прямого застосування у національне законодавство. Вони визначають правила підготовки, погодження та реалізації програм за кошти Структурних фондів та Фонду згуртованості, з урахуванням територіальної організації кожної держави-члена. Такі програми узгоджуються між країною та Європейською Комісією, але реалізація лежить на відповідальності держави-члена. При цьому країни повинні дотримуватися загального законодавства ЄС (зокрема у сферах державних закупівель, конкуренції та охорони довкілля) під час відбору та реалізації проєктів.