Головний удар повномасштабного російського вторгнення прийшовся на найцінніший ресурс – людей. Евакуація, переїзди, релокація – на такі вимушені заходи доводилось іти українцям під час війни, або принаймні за її активної фази. Як стимулювати їх повернутись додому – про це розповіла Голова НАДС Наталія Алюшина під час інтерв’ю Азербайджанському телебаченню AZ TV в рамках міжнародного семінару «Досягнення публічної служби 21 століття, що базуються на управлінні людськими ресурсами», що днями відбувся у Баку (Азербайджан).
Учасники семінару, зокрема, обмінювались досвідом, як заохочувати біженців повертатись до своїх країн після воєнних конфліктів, і яку роль у цьому відіграє система публічного управління.
За словами Голови НАДС, освічені та кваліфіковані спеціалісти є справжнім скарбом для кожної держави. Тож роль людського капіталу у відновленні країні не можна недооцінювати. Водночас, сьогодні спостерігається криза залученості в глобальному масштабі. Пандемія Covid-19 і війна в Україні, зокрема, також залишили свій відбиток. Зміщується акцент у бік безпеки і турботи про людей, про персонал.
Наразі Україна, спираючись на міжнародні практики, опрацьовує інструменти стимулювання громадян повертатися у післявоєнну країну, їх ефективну реінтеграцію та активну залученість у процеси післявоєнного відновлення.
«Безпека, визначеність і співучасть в повоєнній відбудові країни – все це ті важелі, що змотивують громадян повертатись в Україну. Не менш важливим є також продовження процесу євроінтеграції: маємо впевнено йти цим шляхом, який стовідсотково виведе якість життя українців на новий рівень. Завдання влади і всієї системи публічної служби – створити надійний фундамент для цього і дати людям сигнал, що їх тут чекають», - сказала Наталія Алюшина в ефірі AZ TV.