Про це заявила Голова НАДС Наталія Алюшина у рамках дискусії міжнародного семінару «Досягнення в цивільній службі в 21 столітті, що базуються на управлінні людськими ресурсами», що відбувся 20-21 грудня 2022 року у Баку.
За її словами, міжнародні колеги відзначають фундаментальну стійкість й адаптивність української системи управління. "Команда Агентства налагодила діалог із експертними середовищами з ЄС, ООН, Боснії і Герцеговини, Франції, Польші. Актуальний досвід проектуємо на українські реалії. Створюємо обриси європейської управлінської архітектури», - зауважила Голова Агентства.
Один з акцентів у виступі Наталії Алюшиної стосувався побудови моделі публічної служби із максимальним застосуванням дистанційних технологій.
Крім цього, за її словами, Україна приділяє увагу кадровому удосконаленню системи публічного адміністрування. Важливим є тренд на відповідальне лідерство, позитивне мислення, колективну мотивацію, орієнтацію на результат.
"Війна виявила актуальні проблеми, пов’язані із балансом цифровізації та людського чинника в забезпеченні послуг. Тож, чинник безпеки змушує Україну повертати деякі інструменти, раніше поглинуті цифровізацією", - вважає Голова НАДС. На її думку, ідеться про тимчасовий таймаут. "Стратегічний курс зберігаємо. Продовжуємо використовувати робочі цифрові інструменти. Але у найскладніші дні, коли «цифра» безсила, стабільність державного управління забезпечують люди. Вони – наш капітал, завдяки якому ми уникнули «цифрового» колапсу», - розповіла Наталія Алюшина.
За словами Голови НАДС, викликом публічної служби є реформа системи оплати праці. Це – пріоритет й індикатор членства в ЄС. Із цією метою у НАДС розробили нову модель оплати праці на основі європейських практик. Напрацьовано законопроект щодо впровадження єдиних підходів на основі класифікації посад.