Сьогодні відбулося засідання Ради управління людськими ресурсами державної служби при НАДС, до якого входять представники служб з управління персоналом з різних державних органів. Захід став об'єднавчою платформою для фахівців з управління кадровими ресурсами та експертів. Фахова дискусія щодо шляхів розвитку служб управління персоналом та формування фахового HR-середовища допомогла з'ясувати відповіді на ряд актуальних питань.
«Державна служба покладає великі сподівання на служби управління персоналом. НАДС об’єднує службовців усієї країни, аби формувати сприятливе середовище для розвитку HR-фахівців. Вони займають ключові позиції у процесі формування команди і впливають на успішність всього органу», - зазначила Наталія Алюшина, Голова НАДС, відкриваючи засідання Ради.
Зокрема, Голова Агентства детально зупинилася на питаннях формування сприятливого середовища для розвитку фахівців з управління персоналом та розповіла про перші результати навчальної програми “HR майстерня”. А ще, зауважила, що фахівці з управління персоналом мають прагнути ставати кращими, вдосконалюватись та прищеплювати такі ж якості працівникам своїх органів. Саме тому, на допомогу як HR-спеціалістам, так і держслужбовцям, НАДС створено інформаційний хаб, де розміщено низку корисних онлайн-ресурсів.
Окремий акцент у виступі Голови НАДС - зміни до Закону України «Про державну службу». «Цей законопроєкт має комплексний характер. Пропонуються зміни, починаючи від порядку вступу на посади державної служби до удосконалення порядку застосування дисциплінарних стягнень. Зокрема, передбачається визначення переможця конкурсу на посади державної служби категорій «Б» та «В» шляхом рейтингування усіх кандидатів. Пропонуємо також утворити кандидатський та кадровий резерви та запровадити механізм кар’єрного просування державних службовців. У той же час, вважаємо за доцільне передбачити посилення відповідальності за повторне вчинення дисциплінарних проступків шляхом застосування більш суворого виду стягнення, а також можливість вибору виду стягнення залежно від тяжкості та обставин вчинення порушення», - зазначила Наталія Алюшина.
Захід модерувала голова Ради, директор Генерального департаменту з питань управління персоналом на державній службі та в органах місцевого самоврядування Юлія Лозюк. А її виступ був присвячений питанню використання розумного пристосування під час проведення конкурсу на посади державної служби.
Перший блок питань стосувався розвитку служб управління персоналом. Своїми роздумами щодо ролі фахівців з управління персоналом у майбутньому державної служби поділився Угіс Сікс, керівник проєкту EU4PAR. Леся Чередніченко, експертка з організаційного розвитку, зупинилася на питанні важливості комунікації і зворотного зв'язку. Надзвичайно цікавим був виступ Владислави Новак, учасниці проєкту “HR майстерня”, начальника відділу управління персоналом Шостого апеляційного адміністративного суду, яка розповіла про залученість як елемент організаційної культури та мотивації персоналу.
Питання впровадження сучасних інструментів управління персоналом були розглянуті під час другого тематичного блоку. Він містив найбільшу кількість практико орієнтованих тем. Мова йшла про складання індивідуальної програми професійного розвитку державних службовців. Практичні рекомендації надала Оксана Кльоц, держексперт експертної групи з питань розвитку системи професійного навчання Генерального департаменту з питань професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування НАДС. Досвідом щодо проведення адаптації новопризначених державних службовців у державних органах поділилася Ірина Тимченко, держексперт експертної групи з питань стратегічного розвитку управління персоналом Генерального департаменту з питань управління персоналом на державній службі та в органах місцевого самоврядування НАДС. Про стажування молоді на державній службі розповіли Алла Олійник, держексперт експертної групи з питань стратегічного розвитку управління персоналом Генерального департаменту з питань управління персоналом на державній службі та в органах місцевого самоврядування НАДС та Анастасія Байдюк, стажист Генерального департаменту з питань управління персоналом на державній службі та в органах місцевого самоврядування НАДС.
Стратегічні напрямки та перспективи розвитку HR стали головними меседжами третього тематичного блоку. Зокрема, Галина Кудринська, керівник експертної групи з питань класифікації функцій і посад державної служби Генерального департаменту з питань політики оплати праці та функціонального розвитку державної служби НАДС, розповіла про класифікацію посад, що є основою реформи оплати державних службовців. Про успіхи впровадження HRMIS та трансформацію Єдиного порталу вакансій доповів Дмитро Лук'янов, директор Генерального департаменту з питань цифровізації у сфері державної служби НАДС. Щодо удосконалення процесу відбору на посади державної служби виступив Андрій Астапов, керівник експертної групи з питань розвитку спроможності управління персоналом Генерального департаменту з питань управління персоналом на державній службі та в органах місцевого самоврядування НАДС.
Приємним завершенням засідання Ради стало нагородження переможців Всеукраїнського конкурсу «Кращі практики управління персоналом». Цього року вперше до участі мали змогу долучитися й представники органів місцевого самоврядування. Відзнаки отримали 22 служби управління персоналом з різних куточків України. Своїм прикладом вони вкотре довели, що інноваційні підходи та невпинний розвиток в управлінні персоналом - не просто слова, а норма публічної служби.
Довідково