Виклики у сфері публічної служби України в умовах війни стали темою робочої зустрічі Голови НАДС Наталії Алюшиної, членів Ради проекту «Програма розвитку ООН в Україні» та колег з інших державних інституцій.
«Публічна служба є ключовою ланкою, що забезпечує соціальне, політичне й економічне життя країни. В умовах війни в Україні відбувається її трансформація. Ми визначили п’ять викликів, спричинених війною. Ідеться про розвиток ефективного лідерства, розбудову дієвих інституцій, зміцнення кадрового потенціалу, встановлення механізмів інклюзивного управління та якісні державні послуги. Ці виклики визначатимуть формат «постконфліктної реконструкції» України. Готові разом із міжнародними партнерами шукати і знаходити відповіді на них», - зауважила Наталія Алюшина.
Голова НАДС наголосила, що держава потребує злагоджених дій, спрямованих на рестарт системи публічної влади. «Розраховуємо на спільні дії із нашими міжнародними партнерами, які забезпечать державі успіх. Маємо попередню успішну співпрацю з ПРООН і розраховуємо її перезавантажити, з огляду на нові реалії життя. Ідеться про перебудову інституцій, систем, кадрового потенціалу у напрямку підвищення результативності та ефективності діяльності державного апарату», - зауважила Наталія Алюшина.
Вона вважає перспективними кейси, що полягають у моделюванні діяльності публічних службовців у післявоєнний час, з огляду на досвід зарубіжних країн. А також – щодо запровадження практики навчання у розрізі формування нових компетенцій службовців.
Важливий напрямок – онлайн підтримка освітніх провайдерів, здатних навчати публічних службовців бути дієвими у післявоєнний час. Ідеться про формування рекомендацій і аналіз успішних практик. Один з таких кейсів – серія тренінгів для державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування з навчання принципам «good governance», а також – щодо прав і свобод в умовах воєнного стану. Ще одна ініціатива – комунікативна кампанія з обізнаності публічних службовців із положеннями Міжнародного гуманітарного права.
За словами Наталії Алюшиної, варто спрямувати фокус уваги на залучення до публічної служби нових людей. Наразі опрацьовується ідея створення освітнього серіалу «Що потрібно знати про державну службу: ще один фронт захисту держави».
Перспективним проектом може бути й створення телеграм-боту, спрямованого на попередження та захист від булінгу, харасменту, дискримінації, стресу і професійного вигорання. А також, з напрацювання кейсу «Я маю право на емоції», спрямованого на навчання навичкам емоційної компетентності.