• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English
Наталія Алюшина: «Серед трендів в реформі державної служби - зміна умов оплати праці, цифровізація, нова філософія системи професійного навчання»
опубліковано 28 травня 2021 року о 15:10

Про головні тенденції в реформі державної служби розповіла Голова НАДС Наталія Алюшина під час виступу на науково-практичній конференції за міжнародною участю «Розвиток публічного управління в Україні». Захід проходив на базі Львівського регіонального інституту державного управління. 

«Якими є тренди, що визначають сучасний стан і перспективи розвитку державного управління і реформування державної служби? В числі головних хочу відмітити такі: зміна умов оплати праці державних службовців, якісно новий рівень управління персоналом, цифровізація, нова філософія системи професійного навчання та виклики посткарантинного періоду. Україна вже має певний досвід реформи. І за цей час, реалізуючи першочергові завдання державної політики, ми стикалися з багатьма викликами. На них потрібно було швидко реагувати. Тож вищезазначені тренди є наслідком застосування нових управлінських підходів, гнучких та нестандартних методів», - заважила Наталія Алюшина. 

Акцент своєї доповіді Голова Агентства зосередила на питанні реформи системи оплати праці державних службовців, яка розпочалась у 2020 році: «Ми не один рік говоримо про необхідність формування позитивного іміджу державного службовця, зростання довіри до державної служби з боку громадян, а також зростання престижу державної служби. Але допоки не вирішимо проблему забезпечення гідних умов оплати праці, всі наші намагання зробити державну службу стабільною, професійною, конкурентоспроможною і престижною залишаться лише в теорії. Можемо сказати, що перший крок реформи зроблено – проведено класифікацію посад державної служби у пілотних держорганах. Зараз проводиться робота щодо співставлення рівня оплати праці на державній службі із ринковим, на основі якого розробляються грейди та модель наближення рівня оплати праці державних службовців».

Говорити про розвиток державної служби без цифровізації – теж не можливо. Новацією у реформуванні управління людськими ресурсами в Україні стало утворення Інформаційної системи управління людськими ресурсами в державних органах (HRMIS). Як розповіла Наталія Алюшина, наразі в HRMIS вже функціонують підсистеми: «Штат і персонал», «Зарплата та табель», «Кабінет самообслуговування». В подальшому  планується впровадження підсистеми «Аналітика та звітність», модулів «Підвищення рівня професійної компетентності» та «Оцінювання результатів службової діяльності». «У HRMIS вже внесена інформація щодо майже 21,6 тис. працівників з 77 державних органів. А це міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи.  Це потужний результат, але ми не зупиняємося та рухаємося далі», - відмітила Голова НАДС.

Ще однією важливою умовою розбудови сучасної державної служби, на думку Наталії Алюшиної, є професіоналізм кадрів: «У суспільстві доволі часто лунає питання про те, чи можливо інституалізувати цінності і зробити їх основою роботи державних службовців. Наприкінці 2020 року НАДС було проведено опитування «Державна служба в Україні: Ваша точка зору», участь в якому взяли понад 33 тис. державних службовців. Хочу звернути увагу, що  професіоналізм як цінність був поставлений на перше місце більшістю респондентів. Саме тому питання реформування професійного навчання державних службовців є одним із пріоритетних в діяльності НАДС».  

Наприкінці виступу Наталія Алюшина вкотре підкреслила важливість усіх розпочатих кроків в рамках реформи держслужби. Адже без ефективної та спроможної державної служби неможливо забезпечити права та законні інтереси громадян, надавати якісні адміністративні послуги, і, звісно, створювати умови для збалансованого соціально-економічного розвитку суспільства. «НАДС розроблено та опрацьовуються із заінтересованими сторонами законопроєкти про внесення змін до Закону про державну службу,  про службу в органах місцевого самоврядування. Ці акти містять норми, спрямовані на подальший розвиток системи державної служби. Завдання складні. Але ми впевнені, що від успішності їх розв’язання буде залежати якість публічного управління для досягнень цілей розвитку суспільства», - резюмувала свій виступ Голова Агентства.

 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux