Про це йдеться в аналітичному звіті щодо організації професійного розвитку і навчання держслужбовців. Таке масштабне дослідження професійного розвитку державних службовців проводиться в Україні вперше та ґрунтується на використанні елементів методології оцінювання стану державного управління SIGMA.
Як розповідають в Генеральному департаменті з питань професійного розвитку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування НАДС, мета моніторингу – комплексний аналіз підвищення кваліфікації держслужбовців. Адже постійне підвищення рівня своєї професійної компетентності є обов’язком державного службовця згідно з Законом України «Про державну службу».
Для моніторингу використовувалися показники:
У рамках дослідження було проаналізовано інформацію стосовно 89 % державних службовців категорій «А», «Б», «В» від їх фактичної чисельності станом на 1 січня 2020 року. Як показав проведений аналіз, професійне навчання пройшли 67 049 державних службовців, з яких 74 державні службовці категорії «А», 19 250 державних службовців категорії «Б», 47 725 державних службовців категорії «В». Відповідно значення показника «Кількість державних службовців, які протягом року пройшли професійне навчання», в середньому становить 49 %.
Показник витрат державних органів на підвищення кваліфікації державних службовців становить в середньому 0,2 % від фонду оплати праці державного органу.
Цікаво, що у розрізі категорій посад в центральних органах влади виявлено таку особливість: із зниженням категорії посади державної служби частка державних службовців, які пройшли професійне навчання, зменшується.
Детальніше ознайомитися із аналітичним звітом можна за посиланням - https://bit.ly/2O9IfRE
Довідково: відповідно до Принципів державного управління, сформульованих SIGMA, реформування державного управління за напрямом «Державна служба та управління людськими ресурсами» оцінюється за низкою показників, серед яких – індикатор «Професійний розвиток і навчання державних службовців». Тому НАДС для моніторингу використовувалися субіндикатори: