Яким має бути навчання публічних службовців, щоб вони могли ефективно виконувати свої обов’язки та надавати послуги громадянам в умовах сучасних викликів? На це запитання відповідає розпорядження Уряду, що визначає напрямки розвитку системи професійного навчання у 2024-2027 роках.
«Пріоритетом в освітній діяльності НАДС є створення умов, щоб навчання публічних службовців було спрямовано на набуття та вдосконалення сучасних професійних компетентностей, необхідних для післявоєнного відновлення та розвитку України, побудови спроможної сервісної та цифрової держави», – відзначила Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина.
Головними акцентами урядового розпорядження є:
- цифровізація послуг та управлінських процесів у сфері професійного навчання;
- посилення уваги до якості підвищення кваліфікації публічних службовців;
- забезпечення інклюзивності системи професійного навчання;
- розвиток тренерських навичок викладачів, які проводять професійне навчання, і мотивування публічних службовців до здійснення тренерської діяльності;
- регулярне оцінювання стану системи професійного навчання (за системою управлінських індикаторів) та моніторинг якості професійного навчання;
- продовження розробки професійних стандартів як підґрунтя для професійного розвитку публічних службовців;
- чіткий механізм організації професійного навчання службовців місцевого самоврядування, увага до потреб у навчанні депутатів місцевих рад;
- оновлення стандартів вищої освіти за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування» та впровадження дуальної форми навчання за цією спеціальністю;
- навчання та психологічна підтримка управлінців на деокупованих територіях;
- розвиток професійних компетентностей публічних службовців з питань запобігання виникненню загроз і настанню кризових ситуацій;
- навчання із запобігання «професійному вигоранню» публічних службовців;
- запровадження програм мобільності зі стажування державних службовців за кордоном;
- вивчення іноземних мов, зокрема літні/зимові англомовні школи для державних службовців;
- діалогові зустрічі з представниками міжнародних, іноземних установ, організацій, фахівцями у сфері публічної служби та навчання дорослих.
Нагадуємо, що цілі та завдання розвитку системи професійного навчання публічних службовців на період 2024-2027 років визначено у Стратегії, схваленій Координаційною радою при НАДС, до якої входять представники державних органів, асоціацій органів місцевого самоврядування, міжнародних та іноземних організацій, закладів освіти та інших провайдерів, які здійснюють професійне навчання публічних службовців.