Однією з функцій НАДС є контроль за додержанням визначених Законом України «Про державну службу» умов реалізації права на державну службу. Саме питанням удосконалення контрольної діяльності НАДС була присвячена робоча нарада, яка відбулася під керівництвом Голови НАДС Наталії Алюшиної. Цільова аудиторія – керівники та заступники керівників міжрегіональних управлінь та структурних підрозділів НАДС.
Зокрема, під час наради обговорено проект змін та доповнень до порядку здійснення НАДС контролю за додержанням умов реалізації громадянами права на державну службу. Так, передбачається доповнити Порядок положенням щодо здійснення НАДС, його територіальними органами як безвиїзних, так і виїзних заходів контролю. Це забезпечить можливість детальніше вивчати стан виконання відповідних вимог Закону, надавати на місцях допомогу службам управління персоналом, зменшить навантаження на документообіг в частині надсилання засвідчених копій документів. Керівники територіальних підрозділів відзначили ефективність саме такої форми контролю, що дозволяє предметніше ознайомитися з роботою державного органу.
Думки з цього приводу висловили, зокрема, начальник Міжрегіонального управління у Вінницькій, Житомирській та Хмельницькій областях Костянтин Герасимюк, заступник начальник Міжрегіонального управління у Львівській та Закарпатській областях Микола Трофименко, начальник та заступник начальника Міжрегіонального управління в Одеській, Миколаївській, Херсонській областях, Автономній Республіці Крим та м. Севастополь Володимир Мельник та Оксана Янас, начальник Міжрегіонального управління у Полтавській та Кіровоградській областях Володимир Люлька, начальник Міжрегіонального управління у Волинській та Рівненській областях Олег Лавренчук.
Зазначимо, що НАДС та його територіальними органами протягом І-ІІІ кварталів поточного року проведено 82 заходи контролю за додержанням умов реалізації громадянами права на державну службу. За результатами зазначених заходів, встановлено 671 невідповідність та порушення державними органами вимог Закону, а також інших нормативно-правових актів в частині організаційно-правових засад реалізації державної політики. Найбільшу кількість порушень зафіксовано у частині організаційно-правових засад державної служби (260), вступу на державну службу (55), її проходження (328) та припинення (28).