«Попри війну, зберігаємо ставку на діджиталізацію сектору публічного управління та продовжуємо розбудову цифрової європейської держслужби. Водночас, враховуємо критичні зони ризиків - технологічні й військові. В умовах знищення інфраструктури та блекауту, коли «цифра» безсила, стабільність державного управління забезпечують люди. Вони - наш головний капітал, завдяки якому зможемо уникнути «цифрового" колапсу», - про це пише Голова НАДС Наталія Алюшина у авторському блозі на Obozrevatel.
За її словами, цифровізація державних послуг змінює систему управління, способи прийняття рішень і впливає на якість послуг.
«Люди звикли комунікувати із кваліфікованими фахівцями. Цифровізація натомість передбачає взаємодію з цифровим інтерфейсом. У першому випадку була гнучкість і варіативність рішень. У другому - все визначають закладені алгоритми. Система послуг підлаштовується під технологічні обмеження. Так втрачається соціальна сутність. Тому важливо, аби цифрова логіка враховувала людський чинник. «Залізо» – інструмент логістики, а генератор послуги – громадський службовець. Його робота – складніша за усталені алгоритми, - зазначає Наталія Алюшина. - Приміром, «цифра» ніколи не узгодить відкриття школи чи лікарні на території, де немає достатньої кількості споживачів послуги. А людина оцінює ширший набір чинників і вирішує нелінійно».
Голова НАДС також наголошує на слабких місцях цифровізації в умовах знищення інфраструктури та блекауту. Це загрожує відрізанням громадян від цифрових послуг і втратою ниток, які пов'язують державу та людей.
«Люди - наш головний капітал. Його наявність дозволить нам після Перемоги повернутися до повноцінної Є-держави», - підкреслила Наталія Алюшина.