Можливості підвищення спроможності публічних службовців щодо стратегічного планування відповідно до методології (Results-Based Management (RBM) обговорювалось під час зустрічі Голови НАДС з експертами проєкту міжнародної технічної допомоги «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади.
«На публічній службі буде запроваджено практики стратегічного планування на основі принципів управління, орієнтованого на результат (RBM)», - зауважила Наталія Алюшина.
Сторони поділились баченням співпраці щодо інтегрування практик RBM в інформаційну систему управління людськими ресурсами в державних органах HRMIS (Human Resource Management Information System). Така колаборація сприятиме отриманню досяжних та вимірюваних результатів діяльності публічних службовців, а також забезпечить ефективність реалізації реформ в Україні.
«Це черговий крок до впровадження світових стандартів стратегічного планування в публічному секторі України. Маємо ефективніше планувати державну політику та комплексно координувати виконання стратегічних планів і заходів між різними виконавцями, застосовуючи показники ефективності (KPI). Нам потрібна якісна аналітика і статистичні дані для визначення прогресу реалізації реформ. Це зробить управлінські процеси більш якісними та ефективними», - зазначила Наталія Алюшина.
Експерти проєкту SURGe презентували Голові НАДС інформаційно-аналітичну систему PROJECT UA, що створюється для цифровізації процесів планування і моніторингу в міністерствах та інших органах влади. Її мета – забезпечити державних службовців надійним інструментом стратегічного планування та аналізу політики.
Крім того, було обговорено можливості розробки та впровадження Вищою школою публічного управління спеціальної програми підвищення кваліфікації публічних службовців з питань стратегічного планування за методологією RBM, із використанням інформаційно-аналітичної системи PROJECT UA.
Довідково: впровадження інформаційної системи управління людськими ресурсами та нарахування зарплати на держслужбі (Human Resource Management Information System - HRMIS) розпочато 2018 року. Це автоматизована система збирання, оброблення, зберігання та захисту інформації щодо державних службовців, інших працівників державних органів, що формується і використовується для функціонування централізованої бази даних держслужбовців, інших працівників державних органів, а також для автоматизації та цифровізації процесів, пов’язаних із виконанням функцій з управління персоналом.
Наразі завершено І фазу проекту і розпочато ІІ фазу впровадження HRMIS у міністерствах, ЦОВВ та інших державних органах. Вже успішно функціонують підсистеми «Штат і персонал», «Зарплата та табель», «Кабінет самообслуговування», «Публічний портал». В рамках ІІ фази додаються модулі «Аналітика та звітність», «Підвищення рівня професійної компетентності», «Оцінювання результатів службової діяльності». Станом на 31.12.2022 до HRMIS підключено 111 державних органів, внесено інформацію щодо 23800 працівників. До кінця 2023 року HRMIS має бути впроваджений у всій системі державної служби України.