У НАДС відзначили переможців конкурсу «Кращі практики впровадження освітніх інновацій у системі професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад» у 2023 році.
Переможців привітали Голова НАДС Наталія Алюшина, керівниця Програми Ради Європи «Посилення доброго демократичного врядування і стійкості в Україні» Ольга Шевчук, член Національного агентства кваліфікацій, член конкурсної комісії В’ячеслав Кучер, член конкурсної комісії, експерт з громадського представництва Програми USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE) Володимир Купрій, член конкурсної комісії, директор Інституту професійних кваліфікацій Родіон Колишко.
«Удруге ми проводимо конкурс в умовах війни. У таких умовах він набуває ще більшої актуальності. Можливість ділитися практиками та ідеями – гарний інструмент професійного розвитку. Попри непрості умови роботи й навчання, ми зберегли бажання ставати кращими і надавати послуги на вищому рівні. Тож маємо фахово вдосконалюватися. Серед головних критеріїв, за якими оцінювалися конкурсні роботи – інноваційність, результативність та відтворюваність», - підкреслила Наталія Алюшина.
Керівниця Програми Ради Європи «Посилення доброго демократичного врядування і стійкості в Україні» Ольга Шевчук зауважила, що усі учасники отримали можливість ділитися знаннями та інноваціями і поширювати їх на всю країну. Чимало з них можуть бути корисними й цікавими для України та інших країн-членів Ради Європи.
Цьогоріч конкурс відбувався в чотирьох номінаціях:
Конкурсні роботи засвідчили практичну спрямованість та нестандартні підходи до організації навчання. Так, наприклад, Херсонський НТУ запровадив «Коуч-приймальню». Студенти разом із викладачами формують стандарти вирішення проблемних ситуацій, розробляють індивідуальний освітній маршрут та коуч-стратегію особистісно-професійного розвитку, визначають рівень інтегральної здатності вибудовувати поступальний розвиток за умови ускладнення задач і зростання рівня досягнень.
Використання технології «Quests’N’Tools» у процесі підвищення кваліфікації державних службовців - освітня інновація Академії фінансового моніторингу для слухачів, які маючи запити щодо виконання завдань, знаходять нові можливості їх вирішення через спеціальне навчання за допомогою квестів та програмного забезпечення. Протягом 2022-2023 років за цією методикою підвищили кваліфікацію 1149 державних службовців, представників органів державної влади, що формують національну систему фінансового моніторингу.
Основною метою інновації «Цифровізоване навчання, орієнтоване на результат: сучасний формат», яку втілює Державна служба України з безпеки на транспорті, є швидкість опанування матеріалу та адаптація без сторонньої допомоги, зручність використання, впровадження цифровізації та доступність 24/7. Приміром, упродовж 2022 року відкрито навчальний центр – Smart-центр Укртрансбезпеки, який удосконалив систему проведення внутрішніх навчань.
Метою впровадження інновації «Компетентнісний підхід розвитку емоційної стійкості та забезпечення психоемоційної підтримки публічних службовців», що реалізується Вищою школою публічного управління, є адаптація публічної служби до роботи в умовах воєнного стану, психосоціальна підтримка, попередження стресових розладів та професійного вигорання публічних службовців. Фахівцями підготовлено посібники «Психосоціальна підтримка публічних службовців в умовах воєнного стану: практикум для тренерів», «Антистресова скарбничка», відеоролики «Техніки психоемоційної підтримки», програми підвищення кваліфікації з питань психосоціальної підтримки, адаптації та розвитку психологічної компетентності публічних службовців. А також проведено онлайн марафон «Емоційна стійкість публічного службовця».
Довідково