У 2019 році перед НАДС стояло багато непростих завдань. Серед них - кадрове забезпечення перезавантаження влади, залучення нових людей на державні посади, діджиталізація та автоматизація процесів, внутрішня реорганізація. Про ключові події 2019 року і головні виклики НАДС у 2020 році розповів під час свого публічного звіту Голова агентства Олександр Стародубцев.
Перезавантаження влади. Станом на лютий 2020 року НАДС оголосило 116 конкурсів на категорію А і прийняло 1904 заявки. За результатами конкурсних відборів Національне агентство сформувало 71 шорт-лист, з допомогою яких суб’єкти призначення вже обрали 38 переможців.
За словами Олександра Стародубцева, головне завдання НАДС в питанні підбору кандидатів на керівні державні посади - підбір людей з гарними навичками управління і високим рівнем знань у предметній галузі. «Часто це люди з бізнесу, люди з успішним досвідом реалізації крутих проектів і стартапів в Україні, або просто першокласні спеціалісти в своїй галузі, - розповів Голова НАДС. – Чимало таких людей вже приходить на конкурси, але потреба в них досі є. Тому користуючись нагодою закликаю всіх небайдужих фахівців подаватись на конкурси».
Одним із спецпроектів НАДС, спрямованих на залучення кандидатів на топ-посади, стала серія відео-інтерв’ю Олександра Стародубцева з переможцями конкурсів на категорію «А» - відео-подкаст POCLICK: https://www.youtube.com/channel/UCosDsJelzAlKZhGLEIRhdcw.
Удосконалення процедури проведення конкурсів. Нове керівництво НАДС зробило низку кроків щодо спрощення процедури відбору кандидатів. Згідно із затвердженими Урядом змінами, було спрощено процедуру найму та звільнення державних службовців. Крім того, було виключено обов'язкове тестування кандидатів на знання спеціального законодавства, а також дозволено повторно використовувати успішні результати тестування, яке кандидати раніше проходили у Центрі оцінювання. При цьому, зважаючи на важливість керівних посад, була додана ще одна вимога - доброчесність та дотримання правил етичної поведінки.
Діджиталізація. У 2019 році НАДС запустило ряд електронних сервісів, які допомагають структурувати інформацію про державні вакансії, зробити її пошук зручним, швидким і доступним, навіть в смартфоні.
Help Desk кандидата на державну службу (https://help-candidates.com.ua/) – сервіс, який надає інформаційну підтримку користувачам під час пошуку вакансій, фільтрує та відображає актуальні вакансії державної служби за категоріями (А, Б, В) та регіонами.
HRMIS/PoClick – сучасна системи обліку та управління персоналом на державній службі. Наразі проект уже запущено у трьох пілотних установах: НАДС, Міністерстві цифрової трансформації та Міністерстві фінансів. HRMIS сприятиме вдосконаленню обміну інформацією між державними органами щодо кадрового планування та підбору персоналу, структури зайнятості, кадрової статистики, підвищенню кваліфікації та розвитку державних службовців, управлінню ефективністю та винагород. Кінцева мета проекту - впровадження електронної системи в усіх державних органах України.
Портал управління знаннями (https://pdp.nacs.gov.ua/) – це єдина он-лайн база освітніх програм та програм підвищення кваліфікації для державних службовців. Провайдери і викладачі розміщують на порталі інформацію про свої навчальні курси, а споживачі можуть в режимі он-лайн зареєструватися на них. Система пошуку ділить навчальні програми за тематикою, формою навчання, регіоном. Станом на 24 лютого, на Порталі знань представлено 508 навчальних програм, зареєстровано 84 провайдери, 124 викладачі і майже 11 тис. користувачів. “Минулого року ми фактично відкрили величезний ринок навчання державних службовців для всіх приватних провайдерів освітніх послуг. Від цього виграють всі: бізнес отримає нові можливості для розвитку, а державні службовці - можуть обирати навчальні програми від кращих гравців ринку”, - прокоментував Олександр Стародубцев.
Career-бот (https://t.me/CareerGovUABot) – телеграм-канал, який є справжнім помічником і консультантом для кандидата. Він дозволяє шукати актуальні вакансії на сайті career.gov.ua за: категоріями посад (А, Б та В), шестизначним кодом вакансії та ключовим словом.
Крім того, в лютому НАДС завершило інтеграцію даних про вакансії державної служби між порталом Career.gov.uaта онлайн-сервісами з пошуку роботи Work.ua та Robota.ua. Тепер споживачі можуть із легкістю знаходити вакансії державної служби на звичних для себе ресурсах.
Одним з ключових напрямків роботи НАДС на 2020 рік Олександр Стародубцев називає оновлення агентства, яке має стати зразком організаційних трансформацій для всієї державної служби. Наприкінці 2019 року розпочалася зміна організаційної структури агентства. А вже на початку 2020 року була проведена загальна стратегічна сесія з визначенням цілей та напрямків діяльності.
Наразі стратегічну роботу проводять вже окремі відділи і департаменти агентства, кожен по своєму напрямку. Їхнє завдання - перейти на сучасні методи управління проектами. Крім того, було розроблено новий логотип НАДС, який відображає цінності і сенси, які агентство закладає у свою діяльність.
Досвід перезавантаження НАДС як центрального органу влади має стати прикладом для інших ЦОВВів, вважає Олександр Стародубцев. “Ми маємо стати прикладом, який можна буде використовувати як зразок на державній службі, - каже він. - Всім переможцям конкурсів я надсилаю пам'ятку про перші кроки на посаді. Це короткий документ, але він базується на моєму непростому досвіді з організаційних змін в НАДС. Впевнений, що для тих, кого тільки чекає цей шлях, така пам'ятка має стати у нагоді”.
Впродовж 2020-2021рр. ключовими напрямками роботи НАДС будуть:
HR функція в органах влади. Зокрема, прийняття нового Закону про публічну службу, побудова єдиної мережі HR-ів та бази знань та впровадження системи оцінки результатів роботи держслужби за чіткими KPI.
Рекрутинг. Напрямок передбачає спрощення процедури добору персоналу та створити кадровий резерв. А також побудову професійного Центру оцінювання та покращення сприйняття державної служби як роботодавця.
Модель заробітної плати. Робота буде спрямована на впровадження категоризації посад та врегулювання системи заробітної плати. “Все, що ми пропонуємо державі, ми спочатку випробовуємо на собі. Це стосується і організаційних моментів, і, наприклад, побудови нової системи оплат. Ми наразі розробляємо нову модель оплати і почнемо випробувати його всередині агентства”, - каже Голова НАДС.
Професійний розвиток. Реорганізація УШУ, налагодження механізму визначення потреб в навчанні та запуск найбільш затребуваних програм.
НАДС як приклад змін. Зокрема, реорганізація НАДС, побудова служби клієнтської підтримки та бази знань і запровадження програми стажування і підготовки талантів для інших ЦОВВ.
Олександр Стародубцев додав, що запуск нових проектів НАДС відбувається за підтримки партнерів та донорських організацій. “Багато речей просто неможливо реалізувати виключно внутрішніми ресурсами НАДС. Тому підтримка наших партнерів є такою важливою”, - підкреслив Голова НАДС.
Повна версія публічного звіту Голови НАДС доступна за посиланням: http://bit.ly/Publ_zvit_2019
Реформа державного управління та реформа державної служби, як їхня складова, реалізуються за підтримки Проекту “Допомога України у зміцненні управління державними ресурсами”, який реалізує Європейський Союз у партнерстві зі Світовим банком. Головною метою Проекту є підвищення прозорості та ефективності управління державними ресурсами в Україні за рахунок автоматизації персональної інформації про оплату праці та посилення функцій та систем управління державними фінансами. У тому числі розробка та впровадження інформаційної системи управління персоналом в установах державного управління та системи нарахування заробітної плати державних службовців шляхом впровадження системи HRMIS.
Підтримка комплексної реформи державного управління в Україні (EU4PAR) - це проект, який фінансується ЄС в рамках надання технічної допомоги Уряду України у проведенні реформи державного управління. EU4PAR підтримує стратегію і управління реформи державного управління, нову державну службу, підзвітне урядування удосконалення державних послуг тощо.