За наданою міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, колегіальними органами, органами прокуратури та іншими державними органами інформацією протягом 2022 року суб’єктом призначення ініційовано 2345 дисциплінарних проваджень та застосовано 1249 дисциплінарних стягнень. Найбільш поширеним видом дисциплінарного стягнення у 2022 році є догана, а дисциплінарним проступком є невиконання або неналежне виконання посадових обов’язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівників, прийнятих у межах їхніх повноважень.
Огляд проведених дисциплінарних проваджень та застосованих дисциплінарних стягнень до державних службовців, які займають посади державної служби категорій "Б" і "В", за 2022 рік та оскарження рішень про накладення дисциплінарних стягнень до адміністративного суду розміщена на офіційному сайті НАДС.
У цьому огляді містяться відомості щодо встановлених НАДС за результатами заходів контролю характерних недоліків при здійсненні дисциплінарних проваджень, які призводять до порушення вимог законодавства про державну службу. Наведена також інформація щодо висновків адміністративних судів при винесенні рішення про скасування наказів про накладення дисциплінарного стягнення за порушення Присяги державного службовця та інші дисциплінарні проступки.
Звертаємо увагу, що НАДС надано роз’яснення від 21 квітня 2022 року № 151-р/з щодо окремих питань припинення державної служби у зв’язку із застосуванням дисциплінарного стягнення та рекомендації щодо запобігання безпідставному припиненню державної служби в умовах воєнного стану.
Прийняття суб’єктами призначення рішень про припинення державної служби всупереч вимогам Закону без встановлених ним підстав порушують визначені Законом вимоги щодо умов реалізації громадянами права на державну службу.
Також звертаємо увагу, що державний службовець для поновлення своїх прав, або усунення перешкод у їх реалізації може звернутись до суду. Однак вирішення конфлікту в такий спосіб є більш затратною процедурою, яка призводить до неефективних витрат фонду оплати праці такого органу, а також репутаційних втрат для державного органу та держави загалом.