• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • In English
Запитання та відповіді щодо служби посадових осіб місцевого самоврядування у період дії воєнного стану відповідно до Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану”
опубліковано 24 травня 2022 року о 21:10

20 травня 2022 року набрав чинності Закон України від 12 травня 2022 року № 2259-ІХ “Про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування державної служби та місцевого самоврядування у період дії воєнного стану” (далі — Закон № 2259), яким, зокрема, врегульовано питання призначення громадян України в період дії воєнного стану на посади в органах місцевого самоврядування.

НАДС пропонує до уваги посадовим особам, які займаються питаннями управління персоналом в органі місцевого самоврядування, низку рекомендацій, які допоможуть швидко та якісно організувати добір та призначення на посади в органи місцевого самоврядування у період дії воєнного стану в рамках вимог Закону № 2259 та Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування”.

У період дії воєнного стану Законом № 2259 на орган місцевого самоврядування або покладено усю відповідальність за організацію призначення на посади в органах місцевого самоврядування, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради без конкурсного відбору. Відтак, посадовим особам, які займаються питаннями управління персоналом в органі місцевого самоврядування доречно звернути увагу на декілька моментів.  

Комунікація всередині органу місцевого самоврядування щодо необхідності заповнення вакансій. 

Рекомендуємо зібрати або ж оновити  інформацію про вакансії, які потребують термінового заповнення в органі місцевого самоврядування, тобто про ті посади, без виконання обов'язків за якими функціонування органу у період дії воєнного стану є неможливим. Рішення про їх заповнення приймається сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради. 

Потрібно пам'ятати, що таке заповнення посад має свої ризики. У вас не має можливості скористатися усіма етапами конкурсу та оцінити знання, досвід та навички осіб, які виявили бажання стати членом вашого колективу. Відтак, ви маєте завчасно продумати декілька важливих аспектів:

- узгодити з відповідним безпосереднім керівником посадову інструкцію (якщо вона відсутня) та спільно підготувати опис вакансії. Звісно, ви можете скористатися адаптованою версією традиційного оголошення конкурсу, (приклад ми додаємо, форма доступна для завантаження);

- визначити, у який спосіб ви поширюватимете інформацію про вакансію і за якими каналами комунікації ви будете підтримувати зв'язок з можливими  претендентами на зайняття посади в органі місцевого самоврядування; 

- окреслити інформацію, яку необхідно отримати від претендента на зайняття посади в органі місцевого самоврядування та за якою формою. Звісно, ви можете запропонувати заповнити резюме довільної форми або ж взагалі — надіслати заповнену особову картку встановленого зразка. У будь-якому разі, необхідно отримати максимум інформації для прийняття рішення про призначення;

- узгодити в який спосіб буде прийнято рішення про призначення. Наприклад, суб'єкт призначення (сільський, селищний, міський голова, голова районної, районної у місті, обласної ради) чи уповноважена ним особа може після ознайомлення з наданою інформацією та (або) документами, провести співбесіду, зокрема за допомогою засобів телекомунікаційного зв'язку,  з декількома претендентами на зайняття посади в органах місцевого самоврядування. 

Разом з тим, потрібно узгодити з суб'єктом призначення — наскільки швидко потрібно заповнити вакансію. В країні війна і часу на організацію може бути обмаль. У такому випадку, хочемо звернути увагу на кандидатів, які успішно пройшли конкурс та були рекомендовані для зарахування до кадрового резерву у вашому органі місцевого самоврядування. Це перші претенденти на заповнення вакансії у вашому органі місцевого самоврядування. І ви вже маєте їх контактні дані, можливо резюме (автобіографію) і результати оцінювання під час проведеного конкурсу до набрання чинності Законом № 2259.

Також пам'ятайте про можливості внутрішнього набору — як один з варіантів заповнення вакансії шляхом стажування на вакантній посаді.

Отож, після того, як ви з'ясуєте усі ці аспекти з безпосереднім керівником, суб'єктом призначення — ви зможете чітко напрацювати власний план дій по заповненню вакансій на найближчий місяць.  

Важливо! При поширенні інформації про вакансію, просимо звернути увагу, що норми статті  24-1 Закону України “Про рекламу” містять  обмеження щодо розміщення інформації про вакансії (прийому на роботу), а саме забороняється зазначати вимоги за ознаками: раси, кольору шкіри, віку, статі, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сексуальної орієнтації, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання.

Звертаємо вашу увагу! Після припинення чи скасування воєнного стану, але не пізніше шести місяців з дня його припинення чи скасування, на посади в органах місцевого самоврядування, на які особи призначені відповідно до абзацу першого частини п’ятої статті 10 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, необхідно оголосити та провести конкурс у визначеному законодавством порядку. 

Граничний строк перебування особи на посаді, на яку її призначено відповідно до абзацу першого частини п’ятої зазначеної статті, становить 12 місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Корисна інформація 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux