Голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина виступила одним з ключових спікерів діалогу «Реформа оплати праці на державній службі в Україні». Над вирішенням цього важливого питання розмірковували і дискутували провідні політики, експерти та науковці. Зустріч організована громадською спілкою «Аспен Інститут Київ».
«Реформа оплати в державному секторі – це виклик, якому 30 років. Це питання з охопленням у більш ніж 200 тисяч посад держслужби в державних органах всіх рівнів. І ні для кого не секрет, що наразі на державній службі система оплати праці є непрозорою, незрозумілою та розбалансованою. Наведу декілька аргументів. Надзвичайно чутливим питанням є оплата праці державних службовців, оклад яких становить менше мінімальної заробітної плати. До того ж, існує практика встановлення надмірних стимулюючих виплат. Немає унормованого підходу до планування видатків на оплату праці. Як бачимо, це величезний комплекс питань, які дійсно потребують вирішення. І мова йде про реальну та дієву реформу, а не про зміну чи підміну понять. Так, це складно, і НАДС постійно стикається з супротивом. Але наша команда робить все можливе, щоб реформа системи оплати праці державних службовців відбулася», - підкреслила Голова Агентства.
Що ж саме пропонується новою моделлю оплати праці державних службовців:
Щодо термінів впровадження реформи, то, як зазначила Наталія Алюшина, згідно з дорученням Прем’єр-міністра України класифікацію заплановано завершити до 1 червня 2022 року. А починаючи з 2023 року планується запровадити нову модель оплати праці державних службовців в усіх державних органах.
Нагадаємо, що роботу над реформою системи оплати праці розпочато в 2020 році. Зокрема, НАДС розроблено необхідні нормативні акти, проведено апробацію класифікації посад, розроблено систему грейдів та модель оплати на основі класифікації, проведено ряд аналітичних досліджень. Всі результати роботи по реформі оприлюднено на сайті НАДС та відкрито до ознайомлення та обговорення.