27 квітня відбулося засідання Ради управління людськими ресурсами при НАДС. Це засідання, в певному сенсі, мало стати знаковим, адже склад Ради суттєво розширився і сюди вперше були долучені представники місцевого самоврядування. Проте війна внесла корективи.
Саме про те, як змінилися публічна служба в умовах війни, які виклики постали перед HR-підрозділами та як варто на них реагувати для того, щоб, попри всі обставини, зберегти функціональність та працездатний трудовий колектив розмовляли під час засідання Ради. Адже війна вимагає швидкого і якісного реагування не лише в зонах бойових дій, а й у тилу. І публічна служба – також не виключення.
«Сьогодні ми розглядаємо з вами ряд важливих питань. Адже, з огляду на обставини розуміємо і бачимо, що публічна служба змінюється. Такою, якою була до війни, вона вже не буде. Це стосується конкурсної процедури, системи оцінювання, форм роботи. Незмінними залишаються лише глибинні принципи державної служби та органів місцевого самоврядування. І одне з надважливих завдань - втримати професіоналів, для того щоб потім не витрачати час та ресурси на пошук нових, кваліфікованих кадрів. Тому, варто переглянути HR-стратегії, акцентувати увагу на перевагах та сильних сторонах вас, як роботодавців. Ще один важливий крок – провести аналіз функціоналу державних органів, виявити функції, які в умовах війни втратили свою актуальність. Натомість, варто сконцентруватися на виконанні тих завдань, які сьогодні приносять найбільшу ефективність. Адже не можемо зараз, в умовах війни, даремно витрачати час та ресурси», - наголосила Голова НАДС Наталія Алюшина.
Змістовно засідання Ради було розділене на декілька логічних частин. Зокрема, розглянули головні аспекти управління персоналом у період воєнного стану, а саме в частині призначення, переведення надання відпусток, оплати праці. Окремо зупинилися на функціоналі Інформаційної системи управління людськими ресурсами (HRMIS), адже останні події яскраво засвідчили важливість цифровізації державної служби. Важливий блок - особливості проходження служби в органах місцевого самоврядування. Обговорили, також, й кампанію декларування та проведення спеціальних перевірок. Не залишили без уваги й питання професійного навчання публічних службовців та HR-аналітики, як підґрунтя ефективного управління людськими ресурсами. Нового змісту наразі набуває організаційна культура та цінності державного органу. Не менш актуальною є й тривалий час залишатиметься психосоціальна підтримка публічних службовців.
Також, до відома учасників презентували результати опитування публічних службовців щодо потреб у професійному навчанні в умовах війни. До участі долучилися 3268 респондентів. 86,7% опитаних зазначили, що продовжують виконувати свої обов’язки в звичайному режимі чи в дистанційному форматі. В той же час, кожен п’ятий з опитаних змушений був змінити місце проживання. Що стосується підвищення кваліфікації, то навіть війна не стає на заваді: 56% респондентів продовжують навчатися в магістратурах, проходять підвищення кваліфікації та займаються самоосвітою. Найбільшим попитом в якості суб’єктів надання освітніх послуг користуються Українська школа урядування та регіональні центри підвищення кваліфікації.
Презентаційні матеріали учасників засідання: